plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۲۳۹۵۴

پوتین قانون جذب افراد بالای ۴۰ سال در ارتش روسیه را امضاء کرد

ولادیمیر پوتین روز شنبه قانونی را امضا کرد که بر اساس آن محدودیت سنی برای جذب در ارتش روسیه حذف می‌شود، به این معنی که افراد بالای ۴۰ سال نیز می‌توانند به عضویت ارتش درآیند.
پوتین قانون جذب افراد بالای ۴۰ سال در ارتش روسیه را امضاء کرد
این قانون سه ماه پس از حمله روسیه به اوکراین و در بحبوحه انتشار خبرهایی مبنی بر وارد شدن تلفات سنگین به ارتش روسیه تصویب و اجرایی‌ می‌شود، حمله‌ و جنگی که پوتین و حلقه نزدیکش انتظار داشتند سریع و قاطع باشد اما ظاهرا طولاتی‌تر از انتظار کاخ کرملین و پرتلفات شده است.  

مقامات غربی تخمین می زنند که تاکنون حدود ۱۵ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شده اند. کی‌یف روز شنبه ادعا کرد که ۳۰ هزار نظامی روس از پای درآمده‌اند. روسیه آماری از تلفات جانی نظامیان خود ارائه نکرده است.

به گزارش روزنامه روسیه نوایا گازتا، قانون جدید محدودیت سنی ندارد و به هر کسی که در «سن کار عادی» است اجازه مبارزه می دهد.

این پیشنهاد در اوایل هفته توسط قانونگذاران روسی تصویب شد و امضای پوتین به این معنی است که این اقدام اکنون به یک قانون تبدیل است.

قانونگذارانی که حامی حذف محدودیت سنی بودند، معتقدند که این قانون به جذب نیروهای متخصص مانند پزشکان و مهندسان کمک می کند.

مقامات اطلاعاتی بریتانیا اخیراً گفتند که تلفات جانی مشکل جدی برای عملیات نظامی روسیه به بار آورده است. 

ارتش روسیه اکنون بر منطقه دونباس در شرق اوکراین متمرکز شده است. مقامات اوکراینی در روزهای اخیر پذیرفتند که روسیه در دونبا در حال پیشروی است.

پیشتر گفته شده بود که مشکل کمبود نیرو روسیه را مجبور کرده است تا به جای ارتش اصلی خود، به مزدوران و نیروهای چریکی مانند شبه‌نظامیان چچن تکیه کند.

در موردی دیگر، گفته شده است که فرماندهان پس از تصرف ماریوپل، بدون استراحت یا تجهیز مجدد، نیروهای خسته خود را به نبرد برمی‌گردانند، که احتمالاً منجر به کشته‌های بیشتر می‌شده است.

اوکراین از همان شروع تهاجم جنگ خروج همه مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله خود از کشور را ممنوع کرد و دست به بسیج آنها زد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما