plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۳۲۲۹۰

رئیس واگنر مدعی تصرف کامل باخموت شد

خبرگزاری رویترز به نقل از یوگنی پریگوژین، بنیانگذار واگنر اعلام کرد این گروه توانسته پس از 224 روز نبرد بر شهر باخموت بطور کامل مسلط شود. ارتش اوکراین ادعای رئیس واگنر را رد کرد و اعلام کرد دفاع از باخموت در جنوب این شهر همچنان ادامه دارد.
رئیس واگنر مدعی تصرف کامل باخموت شد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، موسس گروه خصوصی نظامی روسیه موسوم به گروه واگنر ظهر امروز شنبه اعلام کرد نیروهای این گروه توانسته‌اند سرانجام پس از ماه‌ها نبرد، کنترل شهر باخموت در شمال دونباس را به دست بگیرند.

به گزارش الجزیره، یوگنی پریگوژین در خبر فوری گفت که واگنر، پس از 224 روز نبرد سنگین موفق شد کنترل کامل این شهر مهم اوکراین را به دست گیرد و روز پنجشنبه آنرا تحویل ارتش روسیه خواهد داد.

اما ارتش اوکراین به سرعت به این خبر واکنش نشان داد و از طریق سخنگوی فرماندهی شرق اوکراین با تکذیب تصرف باخموت گفت که همچنان ارتش اوکراین کنترل جنوب غربی باخموت را در اختیار دارد.

پیش از این وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور حمله یک «گروه تاکتیکی مخفی اوکراینی» را در جهت سولیدار و باخموت در شرق اوکراین خنثی کرده اند.

گفتنی است، رئیس گروه نظامی واگنر هفته پیش نیز اعلام کرده بود که حدود ۹۵ درصد شهر باخموت را به‌ کنترل خود درآورده‌اند و ۵ درصد باقی‌مانده هیچ تاثیری در پیشرفت "عملیات ویژه نظامی" روسیه ندارد.

انتهای پیام/*
۰
مترجم : احمد امینی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما