plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۲۶۵۳۲

مدودف: غرب می‌خواهد روسیه را به سمت فروپاشی سوق دهد

معاون رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه گفت: غرب می‌خواهد با استفاده از بحران اوکراین، فدراسیون روسیه را به سمت فروپاشی سوق دهد.
مدودف: غرب می‌خواهد روسیه را به سمت فروپاشی سوق دهد
به گزارش ایصال نیوز، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: تحلیلگران خارج از کشور در مورد اجتناب ناپذیر بودن مرگ همه امپراتوری ها می نویسند و می خواهند روسیه را با استفاده از وقایع اوکراین به هر طریقی به دور جدیدی از تجزیه سوق دهند.

وی افزود: رویاهای کثیف منحرفان آنگلوساکسون در مورد فروپاشی روسیه بسیار خطرناک است و نمی توان آنها را دست کم گرفت.

مدودف نوشت که چگونه در پایان قدرت شوروی، بلافاصله ویرانی نهادهای دولتی رخ داد. به گفته این سیاستمدار، این انحطاط است که روند برگشت ناپذیر فروپاشی دولت را آغاز می کند.

معاون رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه ادامه داد: چرا این را یادآوری کردم؟ می بینم که چگونه تحلیلگران خارج از کشور دوباره با دستان لرزان درباره اجتناب ناپذیر بودن مرگ همه امپراتوری ها می نویسند و بسیاری از سیاستمداران غربی با صدای بلند در مورد آن صحبت می کنند. مثلاً امپراتوری اسپانیا فرو پاشید، امپراتوری انگلیس فرو پاشید. دیگران نیز به قرن خود پایان دادند. اما در روسیه حتی با وجود مرگ اتحاد جماهیر شوروی این اتفاق رخ نداد. این به گونه بد است. بنابراین، لازم است با استفاده از درگیری نظامی در اوکراین، کشورمان را به دور جدیدی از تجزیه سوق دهیم. هر کاری انجام دهیم تا نهادهای دولتی روسیه از کار دست بردارند. محروم کردن کشور از حکمرانی مؤثر، مانند سال 1991 و در نتیجه حذف روسیه از عرصه سیاسی.

وی این گونه استدلال‌ها را "رویاهای کثیف منحرفان آنگلوساکسون، خوابیدن با فکر پنهانی فروپاشی دولت ما" خواند و به این فکر می‌کنند که چگونه ما را تکه تکه و به بخش های کوچکی تبدیل کنند.

مدودف تاکید کرد: چنین تلاش هایی واقعاً بسیار خطرناک هستند و آنها را نباید دست کم گرفت، درست مانند هر چیز دیگری. این رویا پردازان عمداً یک اصل ساده را نادیده می گیرند: فروپاشی خشونت آمیز یک قدرت هسته ای همیشه یک بازی شطرنج با مرگ، که در آن دقیقاً می دانید چه زمانی مات خواهد شد. روز قیامت بشریت.

وی در پایان خاطرنشان کرد که با وجود تفاوت در ارزیابی رفتار مقامات اتحاد جماهیر شوروی و روسیه در آن زمان آنها توانستند زرادخانه هسته ای کشور را حفظ کنند که امروزه در سطح بسیار بالایی حفظ شده است. مدودف تاکید کرد که این بهترین تضمین برای حفظ روسیه بزرگ است.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما