plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۳۲۲۶۸
در خطبه های نماز جمعه اصفهان

حجة الاسلام محمودی: امید است مسوولان در برطرف کردن مشکلات جامعه، بیشتر تلاش کنند

خداوند برای کسانی که گناه می‌کنند عذاب آخرت را یادآور شده است
خطیب جمعه اصفهان با بیان اینکه امید است مشکلات اقتصادی کشور برطرف شود اما طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، مقاومت هزینه دارد و باید بتوانیم با این مقاومت از این گردنه‌ها عبور کنیم، گفت: امید است مسوولان نیز در برطرف کردن مشکلات جامعه، بیشتر تلاش کنند تا موفقیت‌های ایران بیشتر به چشم آید.
حجة الاسلام محمودی: امید است مسوولان در برطرف کردن مشکلات جامعه، بیشتر تلاش کنند
به گزارش استان اصفهان ایصال نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد،ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر گفت: این بانوی بزرگوار، الگوی همه پیروان مکتب اسلام است و مصداق یک فرد عارفه، عاقله و عالمه‌ای است که دانشمندان در زمان حیاتش از وجود مبارک او استفاده می‌کردند و زمانی که پدر ایشان در زندان بودند، مردم مسائل شرعی خود را از این بانوی بزرگوار می‌پرسیدند.

وی با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: روز آزادسازی خرمشهر و روز دزفول در تاریخ انقلاب ما جایگاه ارزشمندی دارند و با گذشت زمان باید مطالب مربوط به این روزها و دفاع مقدس برجسته‌تر نشان داده شود.

خطیب جمعه اصفهان ادامه داد:ایثارگری و روحیه مقاومت باید با جهاد تبیین به جوانان تفهیم شود و یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس زنده نگه داشته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی گفت:مسائل تاریخی انقلابمان را لحظه به لحظه باید دنبال کنیم و ببینیم کجا بودیم و کجا هستیم و نباید فراموش کنیم که مقاومت هزینه دارد و سرانجام از این گردنه‌ها عبور می‌کنیم.

وی تصریح کرد: امید است مشکلات اقتصادی کشور برطرف شود اما طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، مقاومت هزینه دارد و باید بتوانیم با این مقاومت از این گردنه‌ها عبور کنیم و امید است مسوولان نیز در برطرف کردن مشکلات جامعه، بیشتر تلاش کنند تا موفقیت‌های ایران بیشتر به چشم آید.

حجت‌الاسلام سید احمد محمودی در خطبه دوم نماز جمعه اصفهان گفت: روزهای گذشته شاهد پایان ماموریت ناوشکن بومی دنا بودیم و این ناو هزاران کیلومتر در آب‌های بین المللی حرکت کرده و به اذعان روسیه انجام این ماموریت تنها به دست کشورهای ابرقدرت امکان پذیر است ولی ایران اسلامی توانست با عظمت و شوکت پرچم جمهوری اسلامی را اقصی نقاط دنیا به اهتزاز درآورد.

وی یاد آور شد: ناو شکن دنا سیلی محکمی به دشمنان اسلام به‌ویژه آمریکا زد و با وجود تحریم‌های آمریکا و ممانعت از سوخت‌رسانی این ناو جنگی از پاناما و از وسط قاره آمریکا عبور کرد که نشان دهنده قدرت و عظمت ایران اسلامی است.

وی اظهار داشت: ناوشکن دنا پیام‌های راهبردی ایران را به جهان به‌خصوص دشمنان ایران اسلامی ارسال کرد و به دشمنان نشان داد ما در مواضع برحق خودمان هستیم و از مواضع خود یک قدم به عقب نمی رویم.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اهمیت انجام واجبات و ترک محرمات گفت: خداوند در قرآن کریم برای کسانی که گناه می‌کنند،عذاب آخرت را یادآور شده است.

وی ادامه داد: خداوند در سوره نور تذکر می‌دهد کسانی که دوست دارند گناه و معصیت در جامعه شیوع پیدا کند به عذاب بزرگی در این دنیا و هم در آخرت دچار خواهند شد و به سزای اعمال ناپسند خود می‌رسند.

خطیب نماز جمعه اصفهان تصریح کرد: امنیت و بهداشت روانی جامعه دینی در ارتباط با گناه و معصیت و فحشا و منکر از جایگاه بالایی برخوردار است و یکی از ترفندهای دشمنان اسلام در ابتدای پیشرفت جغرافیایی اسلام، آلوده کردن جامعه مسلمان به گناه و معصیت و ترویج خوشگذرانی بود و اکنون نیز این ترفند توسط غرب دنبال می‌شود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما