۶
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۲
کد مطلب : ۳۱۷۸۹

زلزله مشهد را لرزاند

فرماندار مشهد از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند
زلزلۀ نسبتاً شدیدی، قدمگاه استان خراسان رضوی را لرزاند. شدت این زمین لرزه در مشهد نیز کاملاً حس شد.
زلزله مشهد را لرزاند
به گزارش سرویس اجتماعی و حوادث ایصال نیوز، زلزلۀ نسبتاً شدیدی به بزرگی 4.6 ریشتر، قدمگاه استان خراسان رضوی و در فاصلۀ 50 کیلومتری (106 کیلومتر مسافت جاده ای) شهر مشهد را لرزاند. 

اگر چه کانون این زلزله، شهر قدمگاه بود اما شدت این زمین لرزه در مشهد نیز کاملاً حس شد. 

این زلزله در ساعت 02:09 بامداد جمعه 8 اردیبهشت 1402 و در عمق 8 کیلومتری زمین بوقوع پیوست. برخی منابع خارجی، شدت زلزله را 4.9 ریشتر نیز اعلام کرده اند. 

هم اکنون و در لحظۀ تنظیم این پاراگراف تکمیلی خبر (ساعت 02:30 بامداد)، زائران علی بن موسی الرضا، در کمال آرامش در حال زیارت روضۀ منوره هستند. نظم و آرامش در حرم امام رضا علیه السلام کاملاً حکم فرماست و مردم به زیارت و عبادت مشغول هستند. 

در برخی خیابان های مشهد از جمله خیابان امام رضا، هم اکنون (ساعت 02:40)، برخی از زائران و ساکنان، با هدف پیشگیری از آسیب احتمالی در پی وقوع پس لرزه ها، به خیابان و پیاده رو آمده اند هر چند که جمعیت قابل توجهی به چشم نمی خورد و آرامش نیز در خیابان های مشهد نسبتاً برقرار است. 

محسن داوری فرماندار مشهد، با بیان اینکه تیم های کارشناسی در حال رصد کلیۀ گزارش ها درباره زلزه هستند، از مردم مشهد و سایر شهرهایی که شدت این زمین لرزه را حس کردند دعوت کرد تا آرامش خود را حفظ کنند. 

هنوز و تا لحظۀ تنظیم این پاراگراف تکمیلی خبر (ساعت 02:54)، گزارشی مبنی بر وقوع خسارت قابل توجه در مشهد و روستاهای اطراف این شهر، مخابره نشده است هر چند که سقف و دیوار برخی منازل با ترک هایی مواجه شده است و بخشی از نمای برخی ساختمان‌ها نیز در مشهد دچار خسارت‌هایی شده است. 

هم اکنون (ساعت 03:25) و در لحظۀ تنظیم این پاراگراف تکمیلی خبر، برخی از مردم در شهرستان مشهد و شهرستان نیشابور، از خانه های خود خارج شده اند و به منظور در امان ماندن از حوادث احتمالی ناشی از پس لرزه های احتمالی، در چادرهای مسافرتی که برپا کرده اند یا در خودروهای شخصی شان و در محل های امن مشغول استراحت هستند. گزارش هایی از صف شلوغ پمپ بنزین ها در برخی جایگاه های سوخت مخابره شده است. همچنین برخی از مردم نیز ترجیح داده اند به حرم امام رضا پناه ببرند و در صحن های حرم مطهر امام رضا که مکان امنی ست، تا صبح، استراحت کنند. 

تمامی دستگاه های امدادی، ستاد مدیریت بحران، هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی در کنار مراکز درمانی، در آماده باش کامل هستند. مجدداً توصیه شده است مردم ضمن حفظ خونسردی و آرامش، نکات ایمنی را رعایت کنند. 

(ساعت 09:19) بنا به گفتۀ مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی، کار ارزیابی روستاها نیز تکمیل شده است و خوشبختانه، زلزله بامداد جمعه، خسارت جانی و مالی قابل توجهی بر جای نگذاشته است. همچنین زلزله بامدادی مشهد، پس لرزه ای نداشت.    

انتهای پیام/*
۱۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

میراب عطش
با سلام
ان شااله ضامن آهو خودش مراقب هموطنان خراسانی باشند
مهرداد
آره لرزوند وحشتناک بود
@DHQ_Amir
سلام من تو طرقبه داخل ماشین بودم فکر کردم باده ماشین بد تکون خورد اهمیتی ندادم بعد دو دقیقه خیابون پر از جمعیت شد تازه فهمیدم این لامصب زلزله بوده اصلا حاجی موندم آخه خیلی بد بود حاجی من توی این ۱۶ هیفده سال سنی که از خدا گرفتم اینجوری زلزله وحشتناکی ندیده بودم.
خدا به داد مردم برسه پس لرزه بدتری نیاد ساختمونا هم که تو کشور ما ماشالله خیلی محکم‌ن یه قویترش بیاد هم به خاک رفتیم
لیلی
واییییی وحشت کردمممم
سایت های خارجی شدتش رو 4.9 نوشته بودن
چناران هم زلزله بود