plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱
کد مطلب : ۲۹۶۱۸
در ارتباط ویدئوکنفرانسی با جلسه مدیریت بحران کشور

استاندار اصفهان: نیروگاه شهید منتظری به اجبار وارد سیکل استفاده از سوخت مازوت شد

پیگیر چالش مصرف مازوت در استان اصفهان هستیم
سیدرضا مرتضوی با بیان اینکه مدیریت استان اصفهان برای مصرف مازوت در اصفهان بسیار مقاومت کرد و از ۲ ماه پیش تاکنون نیز پیگیر این چالش و مسائل مربوط به آن هستیم، تصریح کرد: از یک زمان به بعد تصمیم‌گیری‌ها در حد استان نبود و با اتخاذ تصمیم در سطح ملی، نیروگاه شهید منتظری به اجبار وارد سیکل استفاده از سوخت مازوت شد.
استاندار اصفهان: نیروگاه شهید منتظری به اجبار وارد سیکل استفاده از سوخت مازوت شد
به گزارش ایصال نیوز از استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی دیروز یکشنبه در جلسه مدیریت بحران کشور که با حضور وزیر کشور و بصورت ویدیو کنفرانس با استانداران برگزار شد، افزود: از سوی مدیریت استان تلاش‌های بسیاری در سطح ملی انجام شد و در قالب برگزاری جلسات، پیگیری‌ها و مکاتبات متعدد با شورای عالی امنیت ملی، وزارت کشور، وزارت نفت و وزارت نیرو کوشیدیم که محدودیت در تزریق گاز استان بویژه گاز نیروگاه شهید محمد منتظری اعمال نشود.

استاندار اصفهان ادامه داد: با این وجود از یک زمان به بعد تصمیم‌گیری‌ها در حد استان نبود و با اتخاذ تصمیم در سطح ملی، نیروگاه شهید منتظری به اجبار وارد سیکل استفاده از سوخت مازوت شد.

وی بیان کرد: در این میان، هیاهویی که برخی افراد در رسانه‌ها به راه می‌اندازند به اندازه اهمیتی که در قالب پیگیری‌ها در سطح ملی برای این مسائل قائل هستند، نیست و با وجود اینکه در جلسات متعدد از آنها دعوت می‌کنیم تا به کمک استان بشتابند اما دریغ از قدمی که برای کمک به حل این چالش‌ها بردارند اما گزارش های ناصوابی در این زمینه ارائه می‌کنند که اینگونه تفاوت نگرش در عمل و گفتار در شأن خادمان مردم استان نیست.

وی با ارائه گزارشی از مدیریت مصرف انرژی در اصفهان افزود: مردم ما در استان در روزهای گذشته بدلیل برودت هوا، شرایط ویژه‌ای را تجربه کردند بطوریکه در برخی شب‌ها، شهرستان‌های غربی استان با دمای منفی ۲۷ درجه سردترین نقاط کشور معرفی شدند.

استاندار اصفهان، شرایط استان را در حوزه گرمایشی و تامین انرژی، بسیار ویژه دانست و افزود: اشتغال بسیاری از مردم استان به مباحث انرژی گره خورده و از طرفی باید همیاری کنیم تا مردم ایران در سایر نقاط کشور نیز دچار مشکل نشوند.

وی خاطرنشان کرد: بدین منظور کوشیدیم تا با اتخاذ راهکارهای کاربردی، مصرف انرژی را مدیریت کنیم و در این راستا واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان با مدیریت مصرف، همراهی و همکاری بسیار خوبی را از خود نشان دادند.

مرتضوی اظهار کرد: در بخش های دیگر از جمله واحدهای اداری و آموزشی نیز با غیرحضوری شدن آموزش و دورکاری کارکنان ادارات، بیش از ۶۰۰ هزار مترمکعب در هر شبانه روز، میزان مصرف انرژی در استان کاهش یافت.

وی ادامه داد: در اصفهان در این ایام سرد سال، بالغ بر ۲۰ میلیون مترمکعب در مصرف انرژی صرفه‌جویی شد که از این بابت از مردم و صنعتگران فهیم استان قدردانی می‌شود.

استاندار اصفهان گفت: البته برخی واحدهای صنعتی ما دچار محدودیت در مصرف انرژی شدند از این رو از مدیران آنها تقاضا کردیم تا با انجام عملیات تعمیرات سالیانه خود در زمان حاضر، به مدیریت مصرف انرژی کشور و استان کمک کنند.

وی همچنین با اشاره به انجام ۱۸ هزار بازرسی در این حوزه گفت: این بازرسی‌ها در راستای تصمیمات ۳۴ جلسه مدیریت بحران استانداری اصفهان گرفته و ابلاغ شد تا دریابیم راهکارهای اندیشیده شده تا چه حد در مدیریت مصرف انرژی تاثیرگذار است و به تبع واحدهای مُتخلف شناسایی و با آنها برخورد شود.

مرتضوی یادآور شد: در این ایام توسط بازرسان شرکت گاز استان نیز ۲ هزار و ۶۰۰ اخطاریه صادر شد که ۳۷۰ مورد بدلیل رعایت نکردن موازین ابلاغی با قطع گاز مواجه شدند.

وی همچنین با اشاره به بهینه‌سازی هفت هزار موتورخانه در بخش های اداری، فرهنگی، خانگی، مجتمع‌ها و سایر بخش‌ها از سوی شرکت گاز استان گفت: این اقدام کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی در این بخش‌ها را موجب شد.

مرتضوی از مردم خواست که مانند گذشته با اتحاد و همدلی در مدیریت مصرف انرژی تلاش کنند تا استان با چالشی در این حوزه مواجه نشود.

نفت کوره یا همان مازوت (Mazut)، یک هیدروکربن‌ نفتی ارزان‌ و سوخت کثیف است و استفاده از آن در بیشتر کشورهای جهان برای واحدهای صنعتی مجاور مناطق پُرجمعیت و دچار معضل آلودگی هوا محدود شده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما