plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۳۱۷۴۲
معاون فرهنگی شهرداری اصفهان تصریح کرد

معرفی فرهنگ و هویت اصفهان مستلزم دریافت و بررسی تمامی دیدگاه‌هاست

هفته فرهنگی اصفهان متمرکز بر معرفی مفاخر بزرگ اصفهان است
معاون فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: معرفی هویت و فرهنگ اصفهان در هفته ای که به نام این خطه تاریخی نامگذاری شده است، مستلزم استفاده، بررسی و دریافت تمامی دیدگاه‌ها در هر فرصت ممکن است. هدف اصلی، پاسداشت بزرگان این شهر است تا نسل های جدید و فرزندان اصفهان ریشه های خودشان را بشناسند و بدانند که امروز بر شانه های کدام یک از بزرگان ایستاده اند.
معرفی فرهنگ و هویت اصفهان مستلزم دریافت و بررسی تمامی دیدگاه‌هاست
به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز، مجتبی شاهمرداری افزود: از سال گذشته روز ۲۵ آبان به عنوان روز اصفهان توسط شورای فرهنگ عمومی کشور ثبت شد، از این رو شهرداری در سال گذشته و برنامه هایی را برای پاسداشت این روز داشته است، از سویی در اصفهان و از سالیان گذشته، از سوم تا نهم اردیبهشت، هفته فرهنگی اصفهان را داشته ایم که این دو، مناسبت‌های متفاوت از هم هستند. روز سوم اردیبشهت، روز تولد شیخ بهایی است و در دومین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان به عنوان روز اصفهان نامگذاری شد. ۲۵ آبان نیز به دلیل تشییع ۳۷۰ شهید عملیات محرم در یک روز و در اصفهان به عنوان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان نامگذاری شده بود که در تابستان گذشته در تقویم ایران به عنوان روز اصفهان ثبت شد.

شاهمرادی با تاکید بر اینکه در هفته فرهنگی اصفهان تمرکز بر معرفی مفاخر و شخصیت های بزرگ اصفهان است، افزود: هدف اصلی، پاسداشت بزرگان این شهر است تا نسل های جدید و فرزندان اصفهان ریشه های خودشان را بشناسند و بدانند که امروز بر شانه های کدام یک از بزرگان ایستاده اند و آنچه که به ما میراث رسیده ،محصول تلاش های چه کسانی بوده است.

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان خاطرنشان ساخت: این آگاهی باعث می‌شود که هم به نوعی پاسدار میراث باشند و هم اینکه در کنار آن با خمیرمایه ای که از گذشتگان به ما رسیده است، بتوانند برای اصفهانِ آینده برنامه ریزی کنند.

شاهمرادی با بیان اینکه تلاش آنها در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان زدودن گردِ غربت از چهره های فرهنگی اصفهان است، گفت: بزرگانی را در اصفهان داریم که در این شهر زیست کرده اند و حتی مدفون هستند و ما کمتر آنها را می شناسیم؛ کسانی نظیر کمال اسماعیل و میرفندرسکی و البته شهدایی که امنیت امروز ما مدیون آنهاست و همه اینها نیاز به یادآوری دارد.

به گفته معاون فرهنگی شهرداری اصفهان، امسال حدود ۲۰۰ برنامه در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری برای هفته فرهنگی اصفهان برنامه ریزی شده است.

وی رویکرد برگزاری هفته فرهنگی را تقویت همبستگی اجتماعی و آشنایی بیشتری با تاریخ و فرهنگ اصفهان خواند و گفت:امسال عید فطر و هوای دلچسب اردیبهشتیِ اصفهان، زمینه بسیار خوبی را برای برگزاری هفته فرهنگی اصفهان و برپایی جشن و سرور خانوادگی با برنامه های تفریحی فراهم کرده و تلاش این بوده است تا مردم در این برنامه ها با اصفهان خودشان آشنا شوند./ایر نا

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما