plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۲۵۲۱۹
در دیدار با هنرمندان صنایع دستی استان

استاندار اصفهان: "هنرمندان" و "صاحبان فرهنگ" علمدار دیپلماسی عمومی کشور هستند

هنرمندان باید همه ارزش های وطنمان را در دنیا معرفی کنند
استاندار اصفهان گفت: هنرمندان و صاحبان فرهنگ، علمدار دیپلماسی عمومی کشور هستند و می‌توانند ظرفیت ها و فرهنگ مردم ما را آنطور که هستند، به دنیا معرفی کنند.
استاندار اصفهان: "هنرمندان" و "صاحبان فرهنگ" علمدار دیپلماسی عمومی کشور هستند
به گزارش ایصال نیوز، سید رضا مرتضوی روز شنبه در دیدار با هنرمندان صنایع دستی استان که عازم شهر "بخارست" در رومانی بمنظور شرکت در رویداد هفته فرهنگی اصفهان هستند، افزود: گسترش مبادلات فرهنگی در بستر دیپلماسی عمومی ضروری است و باید از همه ظرفیت های فرهنگی و میراثی کشورمان بویژه اصفهان که پایتخت این عرصه است، استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه هنرمندان و صاحبان فرهنگ باید نگاه بلند مدتی به این عرصه داشته باشند، ادامه داد: بازاریابی و بازارسازی هزینه و زحمت دارد اما باید در این زمینه کار کرد و ایده و نوآوری داشت که اگر در این زمینه خوب حرکت شود ثمرات آن در آینده به دست خواهد آمد.

مرتضوی با بیان اینکه امروزه بسیاری از کشورها با وجود برخی فشارها، خواهان برقراری ارتباط با ما هستند، تصریح کرد: این موضوع بدلیل عزت جمهوری اسلامی حاصل شده است هرچند تبلیغات زیادی نیز از طریق شبکه ها و سایت های معاند مختلف، علیه کشورمان صورت می گیرد.
وی با اشاره به اینکه با وجود همه فشارهای اقتصادی روی کشورمان، شرایط ما نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر متفاوت است، اضافه کرد: امروزه بسیاری از کشورها درگیر مسائل و مشکلات اقتصادی بدلایل مختلف از جمله شیوع کرونا و شرایط جنگ در بخش هایی از دنیا هستند.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه تلاش هنرمندان بویژه در عرصه صنایع دستی، درهای جدیدی را برای رونق اقتصاد کشورمان می گشاید، خاطرنشان کرد: هنرمندانی که در رویدادهایی مانند هفته فرهنگی اصفهان در کشورهای دیگر حضور می یابند در واقع نماینده همه هویت، فرهنگ و هنر کشورمان هستند و باید همه ارزش های وطنمان را در دنیا معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه "فرهنگ و استفاده از ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی " و " اقتصاد دانش بنیان" ۲ راهبرد اساسی حرکت اصفهان به سمت آینده است، گفت: پیشینه تاریخی، ظرفیت های موجود، نیروی انسانی و دانشگاه های متعدد و بزرگ ما را به سمت این راهبردها هدایت می کند.

استاندار اصفهان افزود: حرکت های اخیر استانداری اصفهان نیز پیرو همین راهبردهاست و تلاش می کنیم با حمایت از مجموعه های فرهنگی و هنرمندان و با استفاده از ظرفیت مجموعه هایی مانند نمایندگی وزارت امور خارجه در استان در این مسیر به خوبی پیش رویم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: هنرمندان، سفیران فرهنگی اصفهان برای معرفی همه ابعاد فرهنگی و اجتماعی استان و کشور هستند.

علیرضا ایزدی با بیان اینکه دوران کرونا در سه سال گذشته ضربه سنگینی به پیکره صنعت و تولید بویژه در بخش صنایع دستی وارد کرد، افزود: امروز این عشق هنرمندان است که این عرصه را همچنان روی پا نگه داشته است و حمایت از آنها بویژه در زمینه تبلیغات و بازاریابی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه هنوز نگاه ما به تبلیغات، هزینه کردی است اما در واقع این کار، سرمایه ای برای جامعه است، اظهار داشت: برای رفع مشکلات بیمه هنرمندان صنایع دستی، همه تلاش خود را انجام می دهیم.

امیر رضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز در این نشست با تاکید بر لزوم خلق بازار برای صنایع دستی اصفهان در کشورهای دیگر، گفت: گروه کاری "اقتصاد گردشگری و صنایع دستی" در استانداری تشکیل شده و مسائل و مشکلات آنها در این کارگروه بررسی می شود.

۱۶ هنرمند از استان اصفهان روز یکشنبه بمنظور شرکت در رویداد فرهنگی اصفهان و معرفی هنرهای فاخر این استان، عازم رومانی خواهند شد.

این رویداد فرهنگی به مدت یک هفته در شهرهای بخارست و براشوف رومانی برگزار می شود.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما