plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۳۱۷۲۴

آتش بس 72 ساعته در سودان

آتش بس ۳ روزه بین ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع با وساطت آمریکا و عربستان از امروز سه شنبه آغاز شد. اختلافات شدید میان عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان و معاونش «حمیدتی» منجر به درگیری خونین نظامیان سودان در ۱۰ روز گذشته شده است.
آتش بس 72 ساعته در سودان
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا نیز در این باره از موافق دو طرف درگیر با توقف درگیری به مدت سه روز خبر داد و گفت که این آتش بس از امروز سه شنبه آغاز شد.

بلینکن در بیانیه ای تصریح کرد که به دنبال مذاکرات فشرده در ۴۸ ساعت اخیر، نیروهای مسلح سودان و نیروهای پشتیبانی سریع با اجرای توقف درگیری ها و آتش بس در تمام سودان از نیمه شب ۲۴ آوریل و بمدت ۷۲ ساعت موافقت کردند.

وی افزود: در این مدت ایالات متحده از نیروهای مسلح سودان و نیروهای پشتیبانی سریع خواسته که به تعهد فوری و کامل به آتش بس پایبند باشند.

بلینکن ادعا کرد که کشورش به همراه متحدان تلاش می کند که یک کمیته را تشکیل دهد که برای آتش بس دائمی در سودان مذاکره کنند.

به نوشته رویترز، سخنگوی نیروهای پشتیبانی سریع سودان نیز تأیید کرد که با آتش‌بس که از نیمه‌شب سه‌شنبه شروع می‌شود، برای تسهیل تلاش‌های بشردوستانه موافقت کرده است.

در درگیری های ۱۰ روز گذشته میان نظامیان سودان براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی بیش از ۴۲۰ نفر جان خود را از دست داده و ۳۷۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما