plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۳۱۶۶
عملیات تروریستی در افغانستان

انفجار اتوبوس با بمب مغناطیسی در کابل

کشته و زخمی شدن مردم غیرنظامی
به گفته نصرت رحیمی سخنگوی وزارت کشور افغانستان در این انفجار، که، جان حداقل ۵ نفر را گرفت و ۱۰ زخمی برجای گذاشت، سرنشینان اتوبوس از کارکنان وزارت وزارت معادن و نفت بوده‌اند. حملات انتحاری و تروریستی در روزهای اخیر در افغانستان افزایش داشته است. در حالی طالبان مسئولیت اکثر این حملات را برعهده گرفته است که هشتمین دور مذاکرات صلح افغانستان میان مقامات آمریکا و طالبان در قطر به زودی برگزار می شود.
انفجار اتوبوس با بمب مغناطیسی در کابل
به گزارش ایصال نیوز، صبح امروز پنجشنبه، انفجار اتوبوس حامل کارمندان دولتی در کابل پایتخت افغانستان چندین کشته و زخمی برجای گذاشت.
به گفته نصرت رحیمی سخنگوی وزارت کشور افغانستان در این انفجار، که، جان حداقل ۵ نفر را گرفت و ۱۰ زخمی برجای گذاشت، سرنشینان اتوبوس از کارکنان وزارت وزارت معادن و نفت بوده‌اند.
خبرگزاری رویترز در اولین گزارش خود، انفجار اتوبوس را نتیجه بمب مغناطیسی خوانده بود. بمب‌های مغناطیسی که توسط افراط گرایان به خودروها چسبانده می‌شوند مرگبارند و تهدیدی جدی برای شهروندان و کارکنان دولت به شمار می روند و جان آنان را می ستانند.
همچنین لحظاتی قبل خبرگزاری رسمی افغانستان گزارش داد در این انفجار که یک مهاجم انتحاری سوار بر موتورسیکلت بمب مغناطیسی همراهش را در کنار یک اتوبوس حامل کارمندان وزارت معدن منفجر کرد و تعدادی را به خاک و خون کشید.
در همین حال گزارش می رسد که پس از این حمله، صدای دو انفجار دیگر نیز در کابل شنیده شده است که هنوز خبری از تلفات و خسارات آن منتشر نشده است.
گفتنی است دیروز نیز یک انفجار انتحاری در مسیر حرکت کاروان سربازان ناتو در حومه کابل، باعث کشته شدن یک سرباز کروات شد و دو تن دیگر نیز در این حمله زخمی شدند. حمله دیروز نیز مشابه حمله صبح امروز توسط یک موتورسوار و با بمب مغناطیسی انجام گرفت.
حدود ۲۰ هزار نیروی خارجی که اکثر آنان آمریکایی هستند به عنوان بخشی از نیروهای آموزش‌دهنده ائتلاف ناتو به رهبری آمریکا در افغانستان حضور دارند. در حالی طالبان مسئولیت اکثر این حملات را برعهده گرفته است که هشتمین دور مذاکرات صلح افغانستان میان مقامات آمریکا و طالبان در قطر به زودی برگزار می شود.
انتهای پیام/* 
۲
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما