plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹
کد مطلب : ۱۸۱۷۴
حیرت جهانیان از سرعت سقوط کابل

طالبان وارد کاخ ریاست جمهوری افغانستان شد

خبرگزاری رویترز به نقل از فرماندهان طالبان گزارش داد که مبارزان طالبان وارد کاخ ریاست جمهوری افغانستان شدند.کابل از شامگاه یکشنبه عملاً به کنترل طالبان در آمده است و تمام زندانیان نیز آزاد شده اند. فرار اشرف غنی به تاجیکستان تأیید شد.
طالبان وارد کاخ ریاست جمهوری افغانستان شد
به گزارش ایصال نیوز، رویترز همچنین به نقل از دو منبع آگاه طالبان گزارش داد که دولت انتقالی در افغانستان وجود نخواهد داشت و طالبان انتظار انتقال قدرت کامل را دارد.
در پی ورود طالبان به کابل، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز استعفا داده و کشور را به مقصد تاجیکستان ترک کرد.

با شروع تصرف کابل به دست طالبان، گروهی از مسئولین افغان به پاکستان گریخته و گروه های دیگر نیز به دنبال فرار از کشور به مقاصد دیگر هستند.

آژانس خبری رویترز به نقل از یکی از رهبران طالبان در پایتخت قطر گفت: فرماندهی گروه طالبان به نیروهای خود دستور داد که در کابل از خشونت بپرهیزند و به مردم اجازه تردد بدهند. علاوه بر آن، از زنان خواست که به مکان های امن پناه ببرند.

 خبرگزاری اسپوتنیک هم اکنون با انتشار خبری فوری از وقوع تیراندازی در فرودگاه بین المللی کابل واقع در پایتخت افغانستان خبر داد.

از سوی دیگر، ساعتی قبل «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت که پرسنل سفارت آمریکا در کابل به فرودگاه منتقل شده‌اند تا این اطمینان حاصل شود که در بحبوحه پیشروی طالبان آنها بتوانند به صورت ایمن و امن به فعالیت خود ادامه دهند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما