plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۴
کد مطلب : ۳۱۵۷۰

فیصل بن فرحان با بشار اسد دیدار کرد

وزیر خارجه عربستان پس از 12 سال، با سفر به دمشق با رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.
فیصل بن فرحان با بشار اسد دیدار کرد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی عصر دیروز سه شنبه وارد دمشق پایتخت سوریه شد و با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

همزمان، وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه شنبه بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دمشق میزبان فیصل بن فرحان بود.

در این بیانیه آمده است: فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان با سوریه درباره گام‌های تحقق منافع ملی دو کشور و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب گفت‌وگو کرده است.

وزارت خارجه عربستان همچنین اعلام کرد که بن فرحان در دیدار با اسد درباره تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل سیاسی برای حل بحران سوریه رایزنی کرد.

هفته گذشته (۲۱ ماه مبارک رمضان)، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه به بنا به دعوت رسمی عربستان، پس از ۱۲سال قطعی روابط بین دو طرف، به ریاض رفته بود. در دیدار فیصل المقداد با مقامات عربستان به تلاش‌ها برای رسیدن به راه حل سیاسی برای بحران سوریه و راه حلی که به حفظ وحدت و یکپارچگی و امنیت و ثبات این کشور منجر شود، پرداخته شد.

یک روز پس از سفر فیصل المقداد به عربستان، ریاض میزبان نشست وزرای خارجه شورای همکاری و عراق و مصر و اردن برای بررسی پرونده سوریه بود.
ریاض از آغاز بحران سوریه و پس از مدتی تبدیل آن به جنگ بین المللی، روابط خود با دمشق را قطع کرده است.

این اولین سفر یک وزیر خارجه عربستان به سوریه پس از آغاز بحران این کشور در سال ۲۰۱۱ محسوب می‌شود.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما