plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶
کد مطلب : ۲۱۲۷۵

دیدار بشار اسد با وزیر امور خارجه سلطان‌نشین عُمان

رئیس جمهور سوریه با وزیر امور خارجه سلطان‌نشین عُمان بدر بن حمد بن حمود البوسعیدی و هیات همراه وی در کاخ ریاست جمهوری در دمشق دیدار کرد.
دیدار بشار اسد با وزیر امور خارجه سلطان‌نشین عُمان
به گزارش ایصال نیوز، در این دیدار درباره روابط متمایز سوریه و عمان و زمینه های همکاری دوجانبه میان دو کشور برادر ،بحث و گفتگو شد.

همچنین در این دیدار بر اهمیت تداوم توسعه و تقویت این روابط تاکید شد.

رخدادهای منطقه ای و عربی و موضوعات مورد اهتمام مشترک از دیگر محورهای مشترک دیدار بشار اسد با وزیر خارجه عمان بود.

رئیس جمهور سوریه در این دیدار به خط مشی و نقش متوازن سلطان نشین عمان و سیاست های اصولی آن و مواضع آن در قبال سوریه و حمایت مسقط از ملت سوریه در جنگش علیه تروریسم اشاره کرد.

بشار اسد اعلام کرد که آنچه عرب از فقدان آن رنج می برد، یک شالوده و اساس در زمینه خط مشی روابط سیاسی و انجام گفتگوهای عقلانی مبتنی بر منافع ملتهاست.

رئیس جمهورسوریه افزود: تعامل با تحولات و متغیرات عربی، مسلتزم تغییر رویکرد سیاسی و تفکر بر اساس منافع و جایگاه ما در عرصه بین المللی است.

از سوی دیگر وزیر خارجه عمان هم ضمن ابلاغ مراتب درود هیثم بن طارق سلطان عمان و تاکید سلطان عمان بر مواضع ثابت عمان در قبال سوریه تاکید کرد: سوریه رکن اساسی در جهان عرب است. سیاست های و مواضع قوی و شجاعانه آن سبب می شود که تا حد زیادی در مقابله با چالشهایی که ما را احاطه کرده است، بتوان به آن تکیه کرد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : سانا سوریا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما