plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۱۹۷۱۴

بشار اسد وزیر امور خارجه امارات را به حضور پذیرفت

بشار اسد رئیس جمهور سوریه با وزیر امور خارجه امارات دیدار و با وی روابط دو جانبه را بررسی کرد. انجام این دیدار پس از چندین سال قطع روابط امارات با سوریه و یکسال پس از عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی است.
بشار اسد وزیر امور خارجه امارات را به حضور پذیرفت
به گزارش ایصال نیوز، بشار اسد دیروز سه شنبه و پس از حدود 10سال قطع روابط، از شیخ عبد الله بن زايد آل نهيان وزیر امور خارجه و همکاری های بین المللی امارات متحده عربی به همراه خلیفه شاهین وزیر دولت در امور خارجه امارات و علی محمد حماد الشامسی رئیس اداره فدرال هویت، تابعیت، گمرک و امنیت گذرگاه های مرزی استقبال کرد.

روابط فیمابین دو کشور برادر، توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف مورد علاقه مشترک و تقویت تلاش‌ها برای شناسایی افق‌های جدید برای همکاری به ‌ویژه در بخش‌های حیاتی به منظور تقویت مشارکت‌های سرمایه ‌گذاری در این بخش ‌ها در این دیدار بررسی شد.

رئیس جمهور سوریه بر روابط برادرانه و محکم بین سوریه و امارات متحده عربی از زمان فقید شیخ زاید بن سلطان آل نهیان تأکید نمود.

بشار اسد از مواضع بی طرف و درست امارات قدردانی و تاکید کرد که امارات همیشه در کنار مردم سوریه بوده است.

به نوبه خود شیخ عبد الله نسبت به توانایی سوریه به رهبری رئیس جمهور بشار اسد و تلاش های ملت آن برای عبور از چالش های ناشی از جنگ ابراز اطمینان کرد.

وزیر امور خارجه امارات نیز بر حمایت کشورش از تلاش ها در جهت ثبات در سوریه تاکید و بیان کرد: آنچه در سوریه رخ داد بر همه کشورهای عربی تاثیر گذاشته است.

وی خاطر نشان کرد: امارات همواره آماده حمایت از مردم سوریه است. اوضاع در عرصه های عربی و منطقه ای نیز در این دیدار بررسی و بر سر ادامه مشاوره و هماهنگی ها در باره مسائل و چالش های مختلف پیش روی منطقه عربی به منظور تحقق خواسته های مردم و اراده آنان به دور از هرگونه دخالت خارجی به توافق شد.

گفتنی است؛ امارات در ماه فوریه 2012 یک سال بعد از شروع جنگ تروریست ها علیه دمشق، رابطه خود را مانند بسیاری از کشورهای غربی و عربی با نظام بشار اسد قطع کرد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : سانا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما