plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۳۱۵۱۵

رشد ۱۰۰ درصدی کمک‌های خیرین حوزه سلامت در سال ۱۴۰۱

مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت از رشد 100 درصدی کمک های خیرین حوزه سلامت خبر داد.
رشد ۱۰۰ درصدی کمک‌های خیرین حوزه سلامت در سال ۱۴۰۱
به گزارش سرویس سلامت ایصال نیوز از وزارت بهداشت، مهندس محمدجواد حیدری‌پور، مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت در نشست صمیمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با جمعی از خیرین، مؤسسات خیریه و بنگاه‌های اقتصادی مسئولیت‌پذیر اجتماعی حوزه سلامت ضمن تشکر از حضور خیرین و تشکل‌های مردم‌نهاد از جای جای کشور برای شرکت در این نشست گفت: چنین نشست‌هایی با حضور وزیر بهداشت یعنی بالاترین سطح در وزارتخانه مغتنم است که مستقیم پای درددل شما بنشینند و به ارائه طریق در این زمینه بپردازند و همین‌جا از حضور ارزشمند ایشان و اهمیتی که برای این حوزه مهم قائلند نیز قدردانی و تشکر می‌کنم.

مهندس حیدری‌پور، با اشاره به حضور پررنگ خیرین سلامت در حوزه‌های تامین تجهیزات پزشکی و ساخت‌وساز مجموعه‌های درمانی در تمام شهرهای کشور گفت: رتبه ایران در حوزه نیکوکاری رتبه بسیار قابل توجهی است؛ به گونه‌ای که رتبه نیکوکاری جمهوری اسلامی ایران در ۱۰ساله منتهی به سال ۲۰۲۱ میلادی در جهان، ۲۲ بوده است.

 وی افزود:بسیاری از اقدامات نیکوکاری در کشور ثبت نمی شود که اگر این اقدامات لحاظ شود ایران جزو ۱۰ کشور نیکوکار در دنیا خواهد بود.

مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت با پرداختن به حضور بیش از ۳۰درصدی خیرین در پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت افزود: چنانچه وزیر بهداشت نیز تصریح کردند، در سال گذشته ما با رشد ۱۰۰درصدی کمک‌های خیرین روبه‌رو بوده‌ایم که این مساله بسیار امیدبخش و نویددهنده دوران تازه‌ای در زمینه مشارکت مردمی در نظام سلامت است.

مهندس حیدری‌پور با اشاره به ضرورت سامان مندی امور برای بهره‌گیری از مشارکت های مردمی گفت: به منظور توسعه و سامان‌دهی امور، بانک‌های اطلاعاتی گوناگونی از قبیل اطلاعات خیرین حوزه سلامت کشور، تشکل‌های غیردولتی و مردم‌نهاد و مؤسسات خیریه حوزه سلامت، گروه‌های داوطلب و مؤسسات خیریه بیمارستانی، تدوین و به‌روزرسانی شده است.

مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت افزود: تاکنون بیش از ۲۱هزار خیر که با نظام سلامت همراهی و همکاری می‌نمایند، شناسایی شده‌اند و اطلاعات بیش از ۲۷۰۰ تشکل مردم‌‌نهاد حوزه سلامت (همراه با شعبات) در سرتاسر کشور گردآوری شده و در سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ تشکل نیز برای بار دوم، براساس شاخص‌های تدوین‌شده، با نظارت و همکاری مراجع ذی‌ربط صدور مجوز، رتبه‌بندی و ارزیابی شدند.

مهندس حیدری‌پور راه‌اندازی سامانه جامع اداره کل را در راستای شفافیت، دوری و پرهیز از بروکراسی و تسهیل مشارکت‌های مردمی و حضور خیرین و تشکل‌ها در عرصه سلامت دانست و افزود: ۴ سامانه نیازسنجی حوزه سلامت مبتنی بر اطلاعات جغرافیایی، مدیریت داوطلبان سلامت و تشکیل رزومه اجتماعی به عنوان مشوق کار داوطلبانه، رتبه‌بندی و ارزیابی تشکل‌های مردم‌‌نهاد و مددجویی در ذیل این سامانه تعریف شده که ان‌شاالله با همکاری هر چه سریع‌تر حوزه‌های ذی‌ربط به بهره‌برداری خواهد رسید.

گفتنی است نشست صمیمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با جمعی از خیرین، مؤسسات خیریه و بنگاه‌های اقتصادی مسئولیت‌پذیر اجتماعی حوزه سلامت، پنج‌شنبه، ۲۴ فروردین در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما