plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۳۱۲۹۷

حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه

همزمان با یورش دوباره نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و حمله به نمازگزاران آن، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز پنج‌شنبه مناطقی در نوار غزه را بمباران کردند.
حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، برخی منابع فلسطینی اعلام کردند، پس از آنکه در دومین روز تنش چند راکت از غزه به سمت شهرک‌های اسرائیلی شلیک شد، جنگنده‌های رژیم اشغالگر بامداد امروز پنج‌شنبه حملاتی را علیه نوار غزه انجام دادند.

به گفته این منابع، در این حملات هوایی دو موشک به یکی از پایگاه‌های گروه‌های مسلح واقع در مرکز نوار غزه شلیک شد که موجب انفجارها و خسارات مالی شد.

برخی منابع فلسطینی دیگر نیز اظهار کردند، قایق‌های رژیم اشغالگر بمب‌های نوری و صوتی را به سمت ساحل بیت لاهیا در شمال نوار غزه شلیک کردند.

چند ساعت قبل از بمباران غزه، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که دو راکت از غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده که یکی از آنها به منطقه‌ای باز در "اشکول" اصابت کرده و دیگری در داخل مرزهای نوار غزه سقوط کرده است.

همچنین ارتش اشغالگر اعلام کرده بود که شلیک 9 راکت به جنوب اراضی اشغالی را رصد کرده اما این حملات خسارات و تلفاتی نداشتند. تا این لحظه هیچ گروه فلسطینی مسوولیت شلیک این راکت‌ها را بر عهده نگرفته است.

همچنین جنگنده‌های رژیم اشغالگر بامداد روز چهارشنبه نیز با چند راکت دو پایگاه نیروهای گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس واقع در نوار غزه را هدف قرار دادند که در نتیجه آن خساراتی به این دو پایگاه وارد شد.

تمامی این تحولات به دنبال تنش به وجود آمده در مسجدالاقصی میان دو طرف به دلیل یورش‌های مکرر پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد و حمله به نمازگزاران در آن رخ دادند.

نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه بار دیگر به اعتکاف‌کنندگان در مسجد القبلی با بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور حمله کرده و با حمله به آنها و ضرب و جرحشان، سعی کردند آنها را از مسجد بیرون کنند که در نتیجه این یورش تعدادی از اعتکاف‌کنندگان زخمی شدند.

نیروهای اشغالگر صهیونیستی وحشیانه و با هتک حرمت مسجد الاقصی، برای یورش احتمالی امروز (پنج‌شنبه) صهیونیست های شهرک‌نشین‌ به بهانه برگزاری عید یهودیان، صحن های مسجدالاقصی را از نمازگزاران فلسطینی خالی کردند.

جمعیت هلال احمر فلسطین در قدس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای ما در داخل مسجد الاقصی شش فلسطینی را که در درگیری‌ها زخمی شده بودند، مداوا کرده و دو تن از آنها را به بیمارستان منتقل کردند.

تشکیلات خودگردان فلسطین، رژیم صهیونیستی را به دلیل هتک حرمت مقدسات و ایجاد فضایی متشنج و تنش‌زایی و از بین بردن آرامش در مسجدالاقصی محکوم کرد. همچنین گروه‌های فلسطینی تهدید کردند که به این تنش‌ها پاسخ می‌دهند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما