plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۳۱۲۷۸

محکومیت شدید اقدام صهیونیست‌ها در هتک حرمت مسجدالاقصی

تلاش رژیم اشغالگر برای اجرای تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی
نظامیان رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) برای دومین بار و به بهانه آمادگی برگزاری عید یهودیان وحشیانه به مصلی القبلی در مسجدالاقصی حمله کردند. ایران و دیگر کشورهای اسلامی اقدام صهیونیست‌ها در هتک حرمت مسجد الاقصی را بشدت محکوم کردند.
محکومیت شدید اقدام صهیونیست‌ها در هتک حرمت مسجدالاقصی
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، مسجدالاقصی طی ساعات اخیر دوبار شاهد یورش و تعدی صهیونیست‌ها به مرابطان و نمازگزاران بود، و نیروهای اشغالگر بعد از تخریب بخشی از مسجد القبلی، نمازگزاران را بیرون کردند.

هدف این رژیم از این اقدامات تحریک‌کننده تلاش برای اجرای طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی طی ماه مبارک رمضان به بهانه عید پسح یهودیان است.

شهرک‌نشینان صهیونیست صبح امروز (چهارشنبه) نیز تحت حمایت نیروهای اشغالگر، به مسجدالاقصی یورش بردند، و این نیروها ابتدا با سلاح و زور، از باب المغاربه وارد مسجد شدند و از باب السلسله نیز خارج شدند.

طبق گزارش العالم، در حال حاضر تنها تعداد معدودی از فلسطینیان مسن در مسجدالاقصی حضور دارند و این مسجد توسط بیش از ۳ هزار نیروی پلیس رژیم صهیونیستی محاصره شده است.

خبرنگار العالم افزود که نیروهای اسرائیلی بیش از ۵۰۰ نمازگزار و اعتکاف‌کننده را که در مسجدالاقصی حضور داشتند بازداشت کرده اند.

واکنش کشورهای اسلامی به هتک حرمت مسجدالاقصی

در ایران سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: حمله وحشیانه نظامیان رژیم غاصب صهیونیستی به معتکفان و عبادت کنندگان فلسطینی در مسجدالاقصی، یکبار دیگر خوی جنایت پیشگی و ضدحقوق بشری این رژیم را در مقابل چشم جهانیان به تصویر کشید.

ناصر کنعانی بامداد چهارشنبه در حساب توئیتری خود نوشت : جنایت رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی قویا محکوم است.

وی افزود: شایسته است که جهان اسلام، آزادگان جهان و مجامع مسؤل بین‌المللی در برابر این جنایت واکنش فوری داشته باشند.

وزارت امور خارجه ترکیه نیز با صدور بیانیه‌ای، یورش نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به مسجد القبلی و بازداشت تعداد زیادی از مردم روزه‌دار فلسطینی را محکوم و تاکید کرد که این اقدام نیروهای اشغالگر بی‌اعتنایی به قداست مسجد الاقصی و آزادی عبادت در اماکن دینی است.

همچنین دبیرکل اتحادیه عرب یورش وحشیانه صهیونیست ها به معتکفان در مسجد الاقصی را به شدت محکوم و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با این اقدام به دنبال صدور بحران داخلی است.

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب یورش نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران و معتکفان را به شدت محکوم کرد.

وی تاکید کرد که این اقدامات غیرمسئولانه در اماکن مقدس به ویژه در ماه مبارک رمضان، احساسات میلیون ها مسلمان در سطح جهان را جریحه دار می کند.

دبیر کل اتحادیه عرب از جامعه بین المللی و کشورهای عضو شورای امنیت خواست که اقدامات فوری در راستای توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما