plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۳۱۱۶۵

سرپرست وزارت خارجه طالبان: سفارت‌خانه‌های بیشتری در کابل بازگشایی خواهند شد

سرپرست وزارت خارجه اداره طالبان در افغانستان گفت که تلاش‌ها برای بازگشایی سفارت‌خانه‌های برخی کشورها در کابل ادامه دارد.
سرپرست وزارت خارجه طالبان: سفارت‌خانه‌های بیشتری در کابل بازگشایی خواهند شد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه اداره طالبان در افغانستان امروز جمعه به رسانه‌ها گفت: «تلاش‌ها برای بازگشایی سفارت‌های برخی کشورها در کابل در روزهای آینده ادامه دارد. سفارت‌خانه‌های بیشتری در کابل بازگشایی خواهند شد».

وی افزود: «بازگشایی سفارت‌خانه‌ها در کابل نشان‌دهنده به رسمیت شناختن ماست و برخی کشورها قبلاً بدون اعلام رسمی دولت موقت افغانستان را به رسمیت شناخته‌اند».

متقی توضیح داد: «در حال حاضر سفارت‌خانه‌های کشورهای همسایه و منطقه مانند چین، ازبکستان، ترکمنستان، ایران، پاکستان، قزاقستان و روسیه در کابل باز است. همچنین هند، ترکیه، امارات متحده عربی و قطر فعالیت دیپلماتیک دارند و دیپلمات‌های ما در بسیاری از این کشورها پذیرفته شده و فعال هستند. ما در روابط خود با کشورهای همسایه و منطقه مشکلی نداریم و فقط در روابط با کشورهای غربی با مشکل مواجه هستیم».

متقی از مداخله آمریکا در امور داخلی افغانستان که مخالف توافق دوحه است، انتقاد کرد، اما تاکید کرد که دیدارهای آنها همچنان به بهبود روابط با آمریکا کمک می‌کند و پیشرفت‌هایی نیز حاصل شده است.

وی گفت: در حال حاضر با آمریکا روابط داریم، جلسات ما ادامه دارد و موضوعات مختلف و مهم مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی در عین حال مدعی شد طالبان «طرفدار روابط خوب و تعاملات مثبت با جامعه جهانی است، اما جهان نباید پیش شرط‌هایی برای تعامل بگذارد».انا تولی 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما