plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
کد مطلب : ۲۳۰۰۸

وقوع انفجارهای پی‌ درپی در غرب کابل

منابع خبری در غرب کابل اعلام کردند که در یکی از «حملات انتحاری» دوگانه امروز به مدرسه «عبدالرحیم شهید» در دشت برجی این شهر دست کم ۲۰ تا ۲۵ دانش‌آموز شهید و شماری مجروح شده‌اند.
وقوع انفجارهای پی‌ درپی در غرب کابل
روزنامه اطلاعات روز افغانستان گزارش داد؛ "ذکریا الفت" یکی از آموزگاران مدرسه «عبدالرحیم شهید» به این روزنامه گفت که حمله نخست زمانی رخ داد که شاگردان در فرصت آزاد در حال ترک مدرسه بودند.

او با اعلام اینکه تنها در این انفجار نزدیک به ۲۷ دانش‌آموز کشته‌ و ۲۰ تن دیگر مجروح شده‌اند و احتمال افزایش این تعداد نیز وجود دارد، افزود: آموزگاران این مدرسه پسرانه در حال متفرق‌کردن شاگردان و نجات جان آنان در راهروهای امن بودند که انفجار دوم نیز رخ داد.

وی گفت که انفجار دوم درست زمان انتقال زخمی ها و کشته‌های انفجار اول به وقوع پیوست و با این وجود از کشته و زخمی های آن هنوز اطلاعی در دست نیست.

اوایل صبح امروز منابع خبری افغان همچنین از وقوع انفجاری دیگر در مرکز آموزشی "ممتاز" در غرب کابل خبر داده بودند.

پلیس افغانستان اعلام کرد که انفجارهایی که موسسات آموزشی را  در محله ای عمدتا شیعه نشین دشت پرچی پایتخت افغانستان هدف قرار دادند، دست کم ۶ دانش آموز را کشته و ۱۱ نفر را زخمی کردند.

مسئولان این آموزشگاه می‌گویند که در این انفجار یک دانش‌آموز به شدت زخمی شده و ۶ نفر دیگر جراحت های سطحی برداشتند.

مسئول آموزشگاه ممتاز می‌گوید که این انفجار در یک کلاس رخ داده است.

نگهبانان در خیابان باریک منتهی به مدرسه گفتند که ۱۰ قربانی دیده اند. در داخل مدرسه یک خبرنگار ویدئویی آسوشیتدپرس دیوارهای پر از خون، دفترهای سوخته و کفش های بچه ها را مشاهده کرده است.

خبرگزاری اسوشیتدپرس با چندین نگهبان خصوصی در منطقه صحبت کرد، اما آنها از بیان نام خود خودداری کردند، زیرا از عواقب برخورد نیروهای امنیتی طالبان که منطقه را محاصره کرده بودند هراس داشتند.

شاهدان گفتند که به نظر می رسد یک بمب گذار انتحاری خود را در محوطه وسیعی که می تواند هزار دانش آموز را در خود جای دهد، منفجر کرد. هنوز مشخص نیست که در زمان انفجار چند دانش آموز در مدرسه بودند.

این دو انفجار، یکی در یک مرکز آموزشی در منطقه قلعه‌نو و دیگری در منطقه تانک تیل دشت‌برچی رخ داده است.

شبکه خبری طلوع نیوز افغانستان اعلام کرد که وزارت کشور انفجارهای این مدرسه را تایید کرده و تحقیقات را آغاز کرده است.

مسئولیت انفجارهای غرب کابل را تا کنون هیچ‌ گروهی به عهده نگرفته‌است. اما این منطقه با شهروندان هزاره شیعه، پیشتر نیز هدف گروه داعش شاخه خراسان قرار گرفته بود.

خالد زدران، سخنگوی فرماندهی امنیتی طالبان در کابل در توییتی نوشته است که در دو انفجار جداگانه در مدرسه «عبدالرحیم شهید» تعدادی از «هم‌وطنان شیعه» نیز جان باخته اند.

او در مورد نوع انفجار چیزی نگفته و آمار تلفات را نیز مشخص نکرده است.

پیش از تسلط طالبان، مدرسه سیدالشهدا، آموزشگاه‌های موعود و کوثر دانش نیز در غرب کابل هدف حملات مرگبار قرار گرفته بودند.

منابع خبری افغان اعلام کردند که پس از انفجارهای امروز در غرب کابل؛ طالبان به خبرنگاران اجازه‌ پوشش خبری انفجارهای امروز را نداده‌است.

این منابع  می‌گویند که نیروهای طالبان دوربین‌های شماری از خبرنگاران را گرفته‌اند و با آنان بد رفتاری کرده‌اند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما