plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
کد مطلب : ۳۰۹۳۲

تعلل در پرداخت حقوق معلمان؛ نمایندگان مجلس به رئیسی و وزیر آموزش و پرورش تذکر داند

شماری از نمایندگان مجلس، امروز 29 اسفند بابت تاخیر دولت در پرداخت حقوق اسفندماه معلمان و ادامه بلاتکلیفی آن به رئیس جمهور، رئیس برنامه و بودجه و وزیر آموزش و پرورش، تذکرات شدیدالحنی داند.
تعلل در پرداخت حقوق معلمان؛ نمایندگان مجلس به رئیسی و وزیر آموزش و پرورش تذکر داند
به گزارش ایصال نیوز، عصر مجلس نوشت: ولی اسماعیلی بابت تاخیر در پرداخت حقوق معلمان و ادامه بلاتکلیفی آن در روزهای پایانی سال، به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش، تذکر شدیدالحنی داد.

وی نوشت: تا ساعت ۳بامداد، بر حسب وظیفه پیگیر واریز حقوق معلمان بوده‌ام؛ اختلاف بین وزارت و سازمان برنامه و بودجه هرچه که باشد توجیه این تاخیر اسفناک در پرداخت حقوق آن هم دراین روزها نخواهد بود. ضمن تذکر به رئیس جمهور، استیضاح وزیر آموزش و پرورش هم که قبلا کلید خورده را به جد دنبال خواهیم کرد.

احمد نادری، نماینده اصولگرای مجلس نیز نوشت: با وزیر آموزش و پرورش در مورد پرداخت حقوق فرهنگیان صحبت کردم سازمان برنامه و بودجه می خواهد تمامی مشکلات کشور را با کسر از همین حقوق آخر سال فرهنگیان حل کند. جناب میرکاظمی خجالت دارد که فرهنگیان را تا لحظات پایانی سال منتظر چندرغاز حقوق گذاشته اید. از حقوق و مزایای خودتان بگویید

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگویی با اشاره به تأخیر پرداخت حقوق فرهنگیان تا امروز ۲۹ اسفند که آخرین روز سال ۱۴۰۱ است، گفت: با توجه به اینکه به آخرین روز سال رسیدیم و سال دارد تمام می‌شود، هنوز حقوق فرهنگیان پرداخت نشده است و دولت وعده داده بود که در بحث رتبه‌بندی هم معوقات و هم رتبه‌بندی سال ۱۴۰۱ معلمان را پرداخت کند اما متاسفانه علیرغم اینکه همه دستگاه‌ها تا الان پرداختی به کارکنان خود داشتند، هنوز حقوق معلمان پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: این یعنی هم رتبه‌بندی را به کام فرهنگیان تلخ کردند، این نوع رفتار و عملکرد دولت، واقعا فرهنگیان را عصبی کرده است. متاسفانه دولت برخلاف شعاری که می‌دهد و حرفی که مطرح می‌کند، عمل کرده و در عمل یک مسیر متضاد با آن حرف و وعده را در پیش می‌گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: به اعتقاد من وزیر آموزش و پرورش امروز باید به هیات دولت برود و یا حقوق فرهنگیان را بگیرد یا استعفاء خود را تقدیم رئیس‌جمهور کند.

وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای ضمن عذرخواهی از تأخیر پیش آمده در پرداخت حقوق اسفند ماه معلمان، گفت: با توصیه های رئیس جمهور در جلسه روز گذشته(28 اسفند) هیات دولت، در خصوص پرداخت تفاوت مزایای رتبه بندی معلمان طی روزهای آینده، تصمیم گیری و اقدام خواهد شد.

واکنش معلمان

معلمی برای خبرآنلاین نوشته: «رتبه نخواستیم، بیست و نهمه، هنوز حقوق نگرفتیم»
کاربر دیگری نوشته که: «همه مردم دارن خریدهای عیدشون رو به اتمام میرسونن معلما هم کنار گوشیشون نشستن ببینن کی حقوقشون رو واریز می‌کنند .خجالت آوره»

یک معلم نیز برای خبرآنلاین نوشته: «چرا اینقدر با روان معلما بازی میشه اون از حکم زدن اون از هر روز توی بوق و کرنا کردن رتبه بندی اینم از حقوق دادنشون هدف از این همه بی احترامی به معلما چیه ؟ امشب عیده هنوز حقوق رو پرداخت نکردن اگه روزای معمولی و عادی بود یه چیزی ولی کسی نیست ازشون بپرسه شمام خودتون اینجوری عید رو برگزار میکنید ؟»

معلم دیگری هم نوشته که : «از اعتراض ما ناراحت شدن گفتن حقوق ندیم بهشون حالشون رو بگیریم.»

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما