plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۳۰۸۰۳

تصویب ۳۵ میلیارد تومان برای حفظ خاک کشاورزی

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای حفظ خاک کشاورزی و افزایش ماده آلی این منبع حیاتی ۳۵ میلیارد تومان ردیف اعتباری برای سال آینده مصوب شد.
تصویب ۳۵ میلیارد تومان برای حفظ خاک کشاورزی
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، صفدر نیازی روز سه‌شنبه در حاشیه آیین درختکاری و غرس نهال در مجموعه معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی مستقر در کرج، با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور گفت: استان البرز با تولید سالانه ۴۰ میلیون اصله نهال از پشتوانه‌های مهم این طرح بزرگ عملیاتی در کشور است.

وی اظهار کرد: به منظور افزایش سرانه فضای سبز و حفظ محیط زیست و هوای پاک، تصمیم وزیر جهاد کشاورزی بر کاشت یک میلیارد اصله نهال طی چهار سال آینده اتخاذ شده است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که وظیفه خطیر به عهده سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور قرار گرفته است، گفت: بخش‌های مختلف وزارت جهادکشاورزی باید در این مهم مددرسان و یاری دهنده سازمان منابع طبیعی باشند تا این طرح با موفقیت به سرانجام برسد.

وی خاطرنشان کرد: معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی نیز در همین راستا اقداماتی را برای پیشبرد این طرح عظیم مردمی انجام داده و سعی بر آن شده در پروژه‌های اجرایی این طرح کمک‌های لازم صورت پذیرد.

نیازی افزود: برای این موضوع تمام استان‌های کشور با مجموعه منابع طبیعی همکاری مناسب خواهند داشت و امروز نیز در مجموعه معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی غرس نهال در راستای اجرای این طرح مردمی صورت گرفت.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اظهار امیدواری کرد؛ روند کاشت درخت در استان‌های کشور با همکاری و تعامل ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها و بخش‌های ذی‌ربط به نحو مطلوب پیگیری تا این طرح به ثمر بنشیند.

نیازی در خصوص اعتبارات تخصیص یافته به بخش خاک کشاورزی کشور گفت: برای حفظ خاک کشاورزی و افزایش ماده آلی این منبع حیاتی ۳۵ میلیارد تومان ردیف اعتباری برای سال آینده مصوب شد.

وی افزود: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه آب و خاک و همچنین همکاری مستمر با موسسات و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی در سرلوحه اقدامات این معاونت قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز نیز در این مراسم گفت: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور مقررشده سالانه حدود ۴۰ میلیون اصله نهال در استان البرز تولید شود که علاوه بر کشت در استان مازاد آن نیز به استانهای همجوار که توان و فضای تولید را ندارند ،قرارداده شود.

اصغر بیات افزود: برای سالم سازی و داشتن هوای پاک به ویژه در ۲ استان البرز و تهران که دارای جمعیت و کارخانجات و وسایل نقلیه زیادی می باشند ، اجرای این طرح ضرورت دارد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما