plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
کد مطلب : ۳۰۷۹۳

کاخ سفید خبر از «توافق بزرگ» با عربستان داد

شرکت بوئینگ سرانجام توانست پس از سال‌ها بحث و مذاکره فشرده با عربستان طی ماه‌های اخیر، قراردادهایی با این کشور برای فروش میلیاردها دلار هواپیما منعقد کند. این خبر مهمی بود که امروز (سه شنبه) کاخ سفید آن را رسماً اعلام کرد.
کاخ سفید خبر از «توافق بزرگ» با عربستان داد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از ایسنا، «ند پرایس»، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای در خصوص خرید هواپیمای بوئینگ از سوی عربستان سعودی گفت: ماه گذشته بوئینگ دومین قرارداد تجاری بزرگ تاریخ خود را برای بیش از ۲۰۰ فروند هواپیما جهت حمایت از گسترش ناوگان تجاری شرکت هواپیماهای هند (ایر ایندیا) تکمیل کرده است و امروز دو قرارداد با عربستان سعودی برای ساخت ۱۲۱ هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر مجهز به پیشرفته ترین موتورهای جنرال الکتریک (GEnex) منعقد شده است.

این بیانیه می‌افزاید: «این قراردادهای تاریخی با عربستان سعودی، یکی برای ایجاد یک خط هوایی جدید و دیگری برای توسعه ناوگان موجود است که تقریباً ۳۷ میلیارد دلار ارزش دارد».

ند پرایس گفت: «در عرض چند هفته، بوئینگ دو مورد از بزرگترین معاملات خود را در تاریخ این شرکت تکمیل کرده است. این قراردادها با هم، بیش از ۱ میلیون شغل آمریکایی را در زنجیره تامین هوانوردی در ۴۴ ایالت پشتیبانی می‌کند. آخرین معاملات با عربستان سعودی به تنهایی بیش از ۱۴۰ هزار کارمند در آمریکا پشتیبانی می‌کند که بسیاری از آنها به مدرک دانشگاهی چهار ساله نیاز ندارند».

سخنگوی کاخ سفید ابراز خرسندی کرد که «بوئینگ پس از سال ها بحث و گفتگوهای فشرده در ماه‌های اخیر سرانجام توانست این قراردادها را با عربستان سعودی منعقد کند».

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما