plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
کد مطلب : ۳۰۲۹۴

بشار اسد برای دیدار با سلطان عمان به مسقط سفر کرد

رئیس جمهور سوریه روز دوشنبه به مسقط سفر کرد و با هیثم بن طارق سلطان عمان دیدار و گفت‌وگو کرد. بشار اسد امروز سه شنبه به امارات نیز خواهد رفت.
بشار اسد برای دیدار با سلطان عمان به مسقط سفر کرد
به گزارش ایصال نیوز، منابع خبری سوری شامگاه دوشنبه خبر دادند که بشار اسد رئیس جمهور سوریه به عمان سفر کرده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) با انتشار تصاویری از ورود اسد به عمان، گزارش داد که رئیس جمهور سوریه با هیثم بن طارق سلطان عمان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

سلطان عمان در جریان این دیدار، جان باختن شمار زیادی از شهروندان سوری در جریان زلزله اخیر را تسلیت گفت و تأکید کرد که این کشور همچنان از دمشق حمایت می‌کند تا بتواند اثرات ناشی از این حادثه و تحریمهای غربی علیه ملت این کشور را پشت سر بگذارد.

بشار اسد نیز ضمن تشکر از سلطان و ملت عمان به خاطر ابراز همبستگی با ملت سوریه، گفت: تشکر اصلی به خاطر حمایت عمان از سوریه در جریان جنگ تروریستی علیه این کشور است.

 در این دیدار طرفین بر افزایش همکاری دوجانبه در همه زمینه‌ها تأکید کردند و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاشها برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه را بررسی کردند.

اسد گفت که عمان همیشه سیاست متوازن خود را حفظ کرده است و منطقه نیز هم اکنون نیاز بیشتری به نقش‌آفرینی این کشور دارد تا روابط بین کشورهای عربی بر اساس احترام متقایب و عدم مداخله در امور داخلی کشورها تقویت شود.

سلطان عمان نیز سوریه را یک کشور برادر دانست و ابراز امیدواری کرد که روابط این کشور با سایر کشورهای عربی به حالت عادی خود بازگردد.

رأی الیوم به نقل از منابع آگاه خبر داد که بشار اسد قرار است پس از این کشور، به امارات نیز سفر کند.

عمان تنها کشور در میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است که از زمان آغاز جنگ در سوریه در سال ۲۰۱۱ تا کنون، روابط خود را با دمشق قطع نکرده است.

عمان در سال ۲۰۲۰ نیز ترکی محمود البوسعیدی را به عنوان سفیر خود در سوریه معرفی کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما