plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۵
کد مطلب : ۳۰۰۸۶

نارضایتی مردم جنوب ترکیه از اقدامات ضعیف دولت در مناطق زلزله‌زده

یک رسانه ترکیه‌ای نوشت، یکی از دلایل انتقاد مردم از دولت ترکیه ناکافی بودن و ناتوانی در تلاش‌های جستجو و نجات در جریان زلزله‌های اخیر است. شهرها و روستاهای دوردست ترکیه به ضعف مدیریت بحران و ضعیف بودن امدادرسانی اعتراض دارند.
نارضایتی مردم جنوب ترکیه از اقدامات ضعیف دولت در مناطق زلزله‌زده
به گزارش ایصال نیوز، یک وبگاه ترکیه‌ای به عصبانیت مردم این کشور از اقدامات ناکافی دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در رسیدگی مناسب به مردم و وضعیت امداد و نجات مناطق زلزله زده در جنوب ترکیه اشاره کرد.

وبگاه «یتکین ریپورت» روز سه شنبه در این باره نوشت، شب اول زلزله در ترکیه برای زلزله زدگانی که هیچ کمکی دریافت نکردند یا به اندازه کافی کمک به آن‌ها نشد بسیار سخت و مبارزه سخت با زمان و سرمای یخبندان است.

بر اساس این گزارش، ۲۶۰ امدادگر از ۶۵ کشور به درخواست دولت ترکیه برای کمکرسانی بین‌المللی پاسخ دادند، به علاوه ده‌ها هزار امدادگر محلی زیر نظر اداره بلایای طبیعی و اضطراری ترکیه و حدود ۹ هزار نظامی مشارکت داشتند، اما این کافی نیست و مقیاس این زمین لرزه‌ها بسیار بزرگ است و حدود ۱۵ میلیون نفر را در ۱۰ استان ترکیه تحت تاثیر قرار داده و مشکلات جدی در ارتباط با زلزله زدگان وجود دارد.

رئیس‌جمهور ترکیه دیروز سه شنبه در ۱۰ استان زلزله ‌زده این کشور به مدت سه ماه وضعیت اضطراری اعلام کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه از افزایش شمار جانباختگان زلزله این کشور خبر داد.

این وبگاه با اشاره به نارضایتی مردم از کمکرسانی دولت نوشت، یکی از دلایل انتقاد مردم از دولت به ناکافی بودن و ناتوانی در تلاش‌های جستجو و نجات است.

شبکه الجزیره بامداد چهارشنبه به نقل از مقامات رسمی، آخرین آمار زلزله مهیب ترکیه و سوریه را بیش از ۸ هزار کشته و ۳۷هزار زخمی اعلام کرد.

دیروز سه شنبه جسد بی جان یکی از نمایندگان پارلمان، «یعقوب تاش» از «حزب عدالت و توسعه» زیر آوارهای خانه‌اش در شهر «آدیامان» پیدا شد.

این در حالی است که در آدیامان و سایر استان‌های آسیب دیده، هزاران نفر از مردم نیازمند به دنبال کمک فوری هستند و وقتی نمی‌توانند کمکی پیدا کنند، ناراحت می‌شوند.بسیاری از بازماندگان زلزله مجبور بودند شب را در سرمای زمستان بیرون از خانه بگذرانند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما