plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۱۷۸۸۱

آتش سوزیهای مهیب در جنگلهای مناطق مختلف ترکیه

آمادگی ایران برای کمک به ترکیه در پی وقوع آتش سوزی در جنگل‌های این کشور
به رغم گذشت بیش از ۴۸ ساعت از آغاز حریق در جنگلهای مناطق مختلف غرب، جنوب غرب و برخی مناطق جنوبی ترکیه نیروهای اطفای حریق هنوز موفق به کنترل این آتش سوزیها در برخی مناطق نشده اند. وزارت خارجه آمادگی ایران را برای امداد رسانی به دولت و‌ مردم این کشور اعلام کرد.
آتش سوزیهای مهیب در جنگلهای مناطق مختلف ترکیه
به گزارش ایصال نیوز، در این آتش سوزیها تاکنون صدها هکتار از اراضی جنگلی نابود شده و حریق در برخی شهرهای همانند ماناوگات موجب از بین رفتن دهها واحد مسکونی شده است. براثر این آتش سوزی تاکنون دستکم چهار نفر جان خود را از دست داده اند ولی به گفته مسئولان احتمال افزایش تلفات جانی وجود دارد.
آتش سوزی در شش استان و در شهرهای بودروم، مرمریس، ماناوگات، آدانا، مرسین، میلاس ، دیدیم، قاضی پاشا که مهمترین مناطق گردشگری ترکیه هستند بنا به دلایلی که هنوز مشخص نیست بطور پی در پی آغاز شده ، اما بدلیل وجود باد شدید تاکنون حریق در تمامی مناطق خاموش نشده است.

متعاقب شروع حریق و سرایت آن به برخی مناطق مسکونی در مناطق مختلف صدها واحد مسکونی تخلیه شده است . مناطق یاد شده از جمله مناطق گردشگری هستند که در کنار دریا قرار دارند و دهها هزار منزل تابستانی مردم از مناطق مختلف ترکیه در آن مناطق وجود دارد.

اکیپهای امدادی ترکیه از طریق زمینی و نیز هوا درصدد خاموش کردن آتش هستند ولی بدلیل وزش شدید باید تاکنون از این فعالیتها نتیجه ای گرفته نشده است.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از وقوع آتش سوزی گسترده در بخشی از جنگلهای استانهای جنوبی ترکیه که منجر به بروز خسارات گسترده مادی و‌ جان باختن و آسیب به تعدادی از شهروندان این کشور شد، ابراز تاسف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن اعلام همبستگی جمهوری اسلامی ایران با دولت و‌ ملت کشور دوست و برادر ترکیه و ابراز تسلیت به خانواده های جان باختگان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای یاری رسانی به دولت و‌ مردم ترکیه را اعلام کرد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما