plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۲۴۸۵۴

خیز سوم امدادرسانی به زلزله زدگان هرمزگان

در خیز سوم عملیات مردم یاری و امدادرسانی به زلزله زدگان هرمزگان، بیش از ۱۴ روستا از جمله حنادان، بنو، دوآب، نرمستان، کلاته، دم گرد، خورخوار و چاه خودرو زیر چتر حمایت و امداد قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه قرار گرفت.
خیز سوم امدادرسانی به زلزله زدگان هرمزگان
به گزارش ایصال نیوز از سپاه، در این مرحله از عملیات امداد و مردم یاری، بیش از ۱۷۰ خانوار از مجموعه چهارده روستای آسیب دیده از زلزله اخیر هرمزگان تحت پوشش خدمات مهندسی، آب رسانی، تغذیه، اسکان و بهداشت و درمان قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه قرار گرفتند.

سرهنگ اسکندری معاون هماهنگ کننده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه با اعلام این خبر گفت: آشپزخانه سیار قرارگاه که در منطقه برپا شده، کار تامین سه وعده غذایی بیش از ۲۵۰ خانوار که در جریان زلزله آسیب بیشتری دیده اند را عهده‌دار شده است و روزانه بیش از ۱۲۰۰ پرس غذای گرم تهیه و توزیع می شود.

وی افزود: علاوه بر این، روزانه آب آشامیدنی خنک و بهداشتی در اختیار اهالی روستاهای آسیب دیده قرار می گیرد و آب لازم برای شستشو و احشام زلزله زدگان نیز روزانه تامین می شود.

سرهنگ اسکندری بیان داشت: نیروهای جهادگر و امدادی قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه از ۴۰ نفر روز نخست به ۹۰ نفر افزایش پیدا کرده و هر کدام از این نفرات در بخشی از محورهای امدادی و خدماتی مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: واحد مهندسی قرارگاه مدینه منوره امروز همچنین ۱۱ دستگاه ماشین آلات فنی مهندسی دیگر را به شانزده دستگاهی که که از روز نخست زلزله در منطقه حضور و فعالیت دارند افزود و بدین ترتیب ۲۷ دستگاه ماشین آلات مکانیزه قرارگاه در بخش‌های آبرسانی، آوار برداری، تسطیح و آماده سازی بستر اسکان موقت در حال فعالیت هستند.

اسکندری گفت: یکی از مشکلات و چالش های موجود، گرمای بالای هوا در منطقه است که قرارگاه مدینه منوره علاوه بر استقرار ژنراتور موقت و کمک به واحدهای فنی اداره برق برای برقراری مجدد اتصال برق سراسری، بیش از ۲۰ دستگاه کولر گازی و پنج دستگاه یخچال را در اختیار خانوارهایی که وسایل خنک کننده آنها در زیر آوار قرار گرفته بود، توزیع کرد و تعداد ۲۵۰ کولر دیگر نیز در حال تامین است.
وی افزود: بیش از ۱۳۰ تخته چادر و ۸۶۰ تخته موکت توسط قرارگاه مدینه سپاه تهیه و تامین شده و در صورت نیاز، آماده توزیع است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: عملیات آواربرداری آغاز شده و همچنان ادامه دارد و قرارگاه مدینه ضمن نصب شش چشمه سرویس بهداشتی، همچنان به عملیات آبرسانی در روستاهایی که آب شرب آنها از طریق منبع های ذخیره ساز آب تامین می شود، ادامه می دهد.

 وی افزود: قرارگاه همچنین با تهیه برنامه و نرم افزار، نیازمندی ها و اولویت ها را استخراج و در کنار ارزیابان مسکن، خانه های با احتمال خطر ریزش و غیرقابل سکونت را شناسایی و در این نرم‌افزار ثبت می‌کند و ساکنان این خانه ها را تحت حمایت خدمات گروه های جهادی و امدادی قرار می دهد.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما