plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۳۰۰۷۳

غول‌های فناوری جهان بیش از ۹ میلیارد دلار در عربستان سرمایه‌گذاری می‌کنند

دومین دوره کنفرانس فناوری ریاض تحت عنوان «LEAP 2023» با حضور نمایندگان شرکت‌هایی از جمله اسنپ، آرامکو و زوم روز دوشنبه افتتاح شد.
غول‌های فناوری جهان بیش از ۹ میلیارد دلار در عربستان سرمایه‌گذاری می‌کنند
مقامات سعودی در این مراسم اعلام کردند که عربستان سعودی در حوزه فناوری‌های جدید و شرکت‌های نوپا بیش از ۹ میلیارد دلار سرمایه جذب می‌کند. در این بین می‌توان به تمایل غول‌های آمریکایی «مایکروسافت» و «اوراکل» برای ساخت «مناطق رایانش ابری» در این کشور اشاره کرد.

افزایش تقاضا برای ایجاد مناطق رایانش ابری، شرکت‌های فناوری مانند اوراکل، مایکروسافت، آمازون و گوگل را به مسیری سوق داده تا به منظور سرعت بخشیدن به انتقال داده‌ای، مراکز (مناطق ابری) خود در سراسر جهان را گسترده‌تر کنند.

از مایکروسافت و اوراکل تا هواوی

عبدالله سواحه، وزیر ارتباطات و فناوری داده‌های عربستان سعودی در این زمینه گفت که قرار است شرکت مایکروسافت ۲.۱ میلیارد دلار برای ایجاد «ابر جهانی سوپراسکالر» و شرکت اوراکل نیز ۱.۵ میلیارد دلار برای ایجاد یک منطقه ابری جدید در ریاض سرمایه‌گذاری داشته باشند.

این مقام سعودی خاطر نشان کرد: «این سرمایه‌گذاری‌ها موقعیت پادشاهی عربستان سعودی را به عنوان بزرگترین بازار دیجیتال در خاورمیانه و شمال آفریقا ارتقا می‌بخشد.» آقای السواحه جزئیاتی در مورد بازه زمانی تعیین شده ارائه نکرد، ولی احتمالا این سرمایه‌گذاری‌ها طی چند سال انجام خواهد شد.

وزیر ارتباطات عربستان به شرکت «هواوی» هم اشاره کرد و گفت این شرکت چینی در زیرساخت‌های رایانش ابری در عربستان سعودی ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد و یک پروژه مشترک نیز با مشارکت غول نفتی «آرامکو» انجام خواهد داد.

عربستان در راستای رسیدن به اهداف پیش‌بینی‌شده در «سند چشم‌انداز پیشرفت ۲۰۳۰»، تلاش می‌کند تا شرکت‌های بزرگ بین‌المللی را ترغیب کند تا شعب دفاتر منطقه‌ای خود را به ریاض بیاورند؛ اقدامی که رقابتی آشکار با امارات عربی متحده محسوب می‌شود.یو رو نیوز 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما