plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
کد مطلب : ۲۹۹۱۵

گفت‌گوهای وزیر خارجه آمریکا با مقامات تل آویو درباره ایران

آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا که در سرزمین های اشغالی به سر می برد، با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و درباره ایران و تعهد واشنگتن به امنیت تل آویو گفتگو کرد.
گفت‌گوهای وزیر خارجه آمریکا با مقامات تل آویو درباره ایران
به گزارش ایصال نیوز، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا که به سرزمین های اشغالی سفر کرده است، روز دوشنبه دیدارهای جداگانه‌ای با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «اسحاق هرتزوگ» رئیس و «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم موقت صهیونیستی داشت.

بلینکن درباره دیدار با همتای صهیونیستی خود گفت: دیدار سازنده‌ای با وزیر خارجه اسرائیل داشتم. ما درباره تقویت روابط دوجانبه، تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل، مقابله با ایران، نیاز به تنش‌زدایی در کرانه باختری و ادغام منطقه‌ای گفتگو کردیم.

بلینکن درباره دیدارش با هرتزوگ هم اضافه کرد، ما در مورد روابط قوی ایالات متحده و اسرائیل و تعهد خود به دموکراسی و امنیت اسرائیل گفتگو کردیم. ما همچنین درباره ایران و وضعیت کرانه باختری گفتگو کردیم.

وزیر خارجه آمریکا درباره دیدارش با نتانیاهو نیز افزود: دیدار با نتانیاهو در اورشلیم (قدس اشغالی) خوب بود. ما تعهد آهنینی به امنیت اسرائیل داریم و مشتاق همکاری با نخست‌وزیر در حمایت از منافع و ارزش‌های مشترک مردم خود هستیم.

نتانیاهو و بلینکن اعلام کردند که در مورد راههای مقابله با ایران و افزایش تلاش‌ها برای "گسترش دایره صلح" میان اسرائیل و سایر کشورهای عربی گفتگو کردند.

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در سرزمین های اشغالی پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در نشست خبری مشترک گفت: ایران هرگز نباید به سلاح اتمی دست پیدا کند.

به گزارش ایرنا، شرایط این روزهای سرزمین‌های اشغالی و بطور خاص در کرانه باختری بسیار ویژه است و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای پاسخ جنایات بی شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط ویژه‌ای را برای صهیونیست‌های غاصب رقم زده است.

تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه غزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند ولی هم اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن به کمینگاهی برای صهیونیست‌های بزدل تبدیل شده و خواب راحت را از چشمان آنها گرفته است.

این در حالی است که بلینکن از رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها خواست تا تنش‌ها را کاهش دهند و بار دیگر بر راهکار تشکیل دو دولتی به‌عنوان «تنها مسیر» رو به جلو تاکید کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه پس از قاهره وارد تل آویو شد با مقامات این رژیم دیدار و گفتگو کرد. بلینکن امروز سه شنبه نیز با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن برای بحث درباره تنش های جاری در سرزمین های اشغالی دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، بلینکن در این سفر در مورد بسیاری از موضوعات سیاسی از جمله موضوع هسته ای ایران و مذاکرات مربوط به توافق هسته ای با تهران، تلاش های نتانیاهو برای پیشبرد توافق عادی سازی روابط با عربستان سعودی و تقویت روابط بین صهیونیستها و تشکیلات خودگردان فلسطین در سایه بحران عمیق، رویدادها و تنش های امنیتی کنونی گفت وگو خواهد کرد.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه خود نوشت که بلینکن موضوع «اصلاحات قضایی» مورد نظر کابینه نتانیاهو در ساختار سیستم قضایی رژیم صهیونیستی را مطرح خواهد کرد که از نظر دولت جو بایدن، باعث تضعیف این سیستم قضایی خواهد شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما