plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۷۴۹۳

مقاومت اسلامی فلسطین دیدار علنی یک مقام ارشد سودانی با نتانیاهو را محکوم کرد

دیدار «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای انتقالی سودان و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کشور اوگاندا که در راستای عادسازی روابط صورت گرفت، با واکنش اعتراضی و محکومیت شدید مواجه شده است. نتانیاهو پس از این دیدار گفت: با رئیس شورای حاکمیتی سودان بر سر همکاری برای عادی سازی روابط به توافق رسیدیم.
مقاومت اسلامی فلسطین دیدار علنی یک مقام ارشد سودانی با نتانیاهو را محکوم کرد
به گزارش ایصال نیوز، عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی سودان و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در اوگاندا با یکدیگر دیدار و بر سر همکاری برای عادی سازی روابط توافق کردند.

بنا به گفته منابع صهیونیستی، نتانیاهو از برهان خواسته که اجازه عبور هواپیماهای اسرائیلی از حریم هوایی سودان را بدهد، و در مقابل البرهان از نتانیاهو خواست تا برای کاهش تحریم های آمریکا علیه سودان و حذف نام سودان از فهرست تروریسم تلاش کند.

در واکنش به این دیدار آنهم پس از اعلام طرح ننگین معامله قرن، جنبش‌های فلسطینی «حماس» و «جهاد اسلامی» در بیانیه ای جداگانه، دیدار رئیس شورای انتقالی سودان با نتانیاهو در اوگاندا را محکوم کردند.

سخنگوی حماس از همه جریان ها و اقشار مختلف امت عربی و اسلامی خواست تا در برابر طرح صهیونیستی برای مقابله با تلاش ها جهت بیداری و پیشرفت جهان عرب و سیاست های آن علیه اصول و ارزش ها و هویت امت بایستند.

جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه ای نشست البرهان و نتانیاهو در اوگاندا را محکوم و اعلام کرد که این نشست هرگز مواضع اصیل و معروف ملت سودان را که بیشتر از سایر ملت های منطقه از موضوع فلسطین و مقاومت حمایت کرده است، منعکس نمی کند.

همچنین «محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن در صفحه توئیتر خود، دیدار روز دوشنبه «بنیامین نتانیاهو» نخست‎ وزیر رژیم صهیونیستی و «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای انتقالی سودان در کشور اوگاندا را محکوم کرد.

عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به دیدار دو طرف اسرائیلی و سودانی گفت که مردم سودان عبدالفتاح البرهان را نخواهند بخشید.

انتشار خبر دیدار علنی این مقام ارشد سودانی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی با واکنش اعتراضی مردم سودان نیز مواجه شد.

انتهای پیام/* 
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما