plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۱۳۳۰۵

وزیر صهیونیست، خبر دیدار نتانیاهو و بن‌سلمان را تایید کرد

گام مهم عربستان برای رابطه علنی با اسرائیل
یکی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی با تایید دیدار نخست‌وزیر این رژیم با ولی‌عهد سعودی در خاک عربستان، این دیدار را حائز اهمیت بسیار بالایی دانست.بنیامین نتانیاهو، دیروز به طور محرمانه با محمد بن سلمان، ولی عهد عربستان و با حضور مایک پمپئو، در شهر ساحلی نیوم دیدار و گفتگو کرد.
وزیر صهیونیست، خبر دیدار نتانیاهو و بن‌سلمان را تایید کرد
به گزارش ایصال نیوز، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز به طور محرمانه با محمد بن سلمان، ولی عهد عربستان با حضور مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در شهر ساحلی نیوم به مدت 5 ساعت دیدار و گفتگو کرد.

«یواف گالانت» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) خبر دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم با «محمد بن‌سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی در شهر «نئوم» را تایید کرد.

گالانت در مصاحبه با شبکه رادیویی ارتش ضمن تایید دیدار نتانیاهو و بن‌سلمان، گفت: «این حقیقت که دیدار انجام شده و سپس علنی نیز شد، حتی با اینکه اکنون نیمه رسمی است، اما از اهمیت بالایی برخوردار است».

بر این اساس، وی با بیان اینکه اجداد صهیونیست‌ها آرزوی انجام شدن چنین سفر و دیداری را داشتند، افزود: «مسئله اصلی، پذیرش گرم اسرائیل توسط کشورهای سُنی و کاهش میزان خصومت است».

به نوشته توئیتر این شبکه رادیویی، وزیر آموزش اسرائیل همچنین مدعی شد: «محوری در حال شکل‌گیری است که شامل اسرائیل، آمریکا و تمام کسانی است که علیه افراطی‌گری ایرانی‌ها هستند».

شبکه‌های رادیویی کان و گالاتز امروز گزارش دادند که نتانیاهو و «یوسی کوهن» رئیس موساد شب گذشته به صورت مخفیانه به عربستان سعودی سفر کرده و با بن‌سلمان در شهر «نئوم» دیدار کردند.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی از اظهار نظر در این باره امتناع می‌کند و هنوز جزئیات بیشتری از این خبر نیز منتشر نشده است.

همچنین خبرگزاری رویترز به نقل از شورای رادیو و تلوزیون رژیم صهیونیستی (کان) و رادیو ارتش این رژیم گفت که نتانیاهو دیروز یک شنبه به طور محرمانه به عربستان سفر کرده و با ولی عهد این کشور و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا دیدار کرده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت احرونوت هم فاش کرد که یک فروند هواپیمای اسرائیلی که پیشتر برای سفرهای خارجی نتانیاهو استفاده می شد دیروز از فرودگاه بن گوریون در شرق تل آویو به مقصد فرودگاه شهر ساحلی نیوم پرواز کرده و پس از 5 ساعت توقف به "اسرائیل" برگشته است.

سفر مخفیانه نتانیاهو به نئوم و دیدار با بن‌سلمان در حالی انجام شده که شامگاه شنبه «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی گفته بود ریاض همواره از عادی‌سازی روابط با تل‌آویو حمایت می‌کند.

انتهای پیام/*
 
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما