plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۲۹۰۵۲

ابراز نگرانی و فضاسازی فرمانده سنتکام نسبت به قدرت پهپادی ایران

رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) با اعتراف به قدرت پیشرفته پهپادی ایران، مدعی شد که ایران علاوه بر بی ثبات کردن منطقه، امنیت و تجارت جهانی را تهدید می‌کند.
ابراز نگرانی و فضاسازی فرمانده سنتکام نسبت به قدرت پهپادی ایران
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از ایرنا، نشریه صهیونیستی جروزالم پست، در جدیدترین مورد از فضاسازی‌های ضدایرانی نوشت: ژنرال مایکل اریک کوریلا رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) روز پنجشنبه به وقت محلی، گفت: زرادخانه پهپادی ایران متشکل از پهپادهای کوچک کوتاه برد تا پهپادهای پیشرفته اطلاعاتی، مراقبت و شناسایی است.

کوریلا در ادامه و در راستای پروژه‌های ایران هراسی آمریکایی‌ها با طرح این ادعا که ایرانی‌ها در حال ساخت پهپادهای پیشرفته‌تر و بزرگتری هستند که برد پروازی بالاتری دارند و قادر به حمل محموله‌های جنگی هستند، افزود: نگاه ما امروز به این پهپادها همانگونه است که در جنگ‌های عراق و افغانستان به بمب‌های کنار جاده‌ای داشتیم.

این مقام آمریکایی در بخش دیگری از اظهارات خود بر پایبندی آمریکا به تامین امنیت منطقه غرب آسیا اشاره کرد و مدعی شد: تا پیش از این، میزان تعهد و پایبندی آمریکا به تامین امنیت منطقه بر مبنای تعداد نظامیان مستقر آمریکا در کشورهای منطقه سنجیده می‌شد ولی امروز قدرت مشارکت ما باید ملاک سنجش تعهد آمریکا باشد.

وی در ادامه و بدون اشاره به خروج یکجانبه و غیرقانونی دولت آمریکا از برجام و تحریم‌های ناجوانمردانه کاخ سفید علیه ملت ایران، ادعا کرد: ایران کماکان به نقض تحریم‌ها ادامه می‌دهد و ضمن تکثیر تسلیحات، شبکه عوامل نیابتی خود را در منطقه تجهیز می‌کند و دریانوردی در آب‌های بین المللی را مختل و از تروریسم و سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کند.

ژنرال کوریلا با ابراز نگرانی از قدرت پهپادی ایران، با تکرار فضاسازی ضدایرانی مدعی شد: ایران علاوه بر بی ثبات کردن منطقه، امنیت و تجارت جهانی را تهدید می‌کند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که به اذعان صریح هیلاری کلینتون وزیر اسبق امور خارجه آمریکا، کاخ سفید گروه تروریستی داعش را ایجاد کرده است همچنین استکبار جهانی و غرب، با بستن چشمان خود به اقدامات ننگین گروهک تروریستی منافقین که دستان سرکردگان آن به خون هزاران ایرانی بی گناه آلوده است، آنها را زیر پال و پر حمایت‌های خود گرفته اند.

 این نشریه صهیونیستی پیشتر نیز در گزارشی از توسعه فناوری پهپادی جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر که در قالب دکترین دفاعی کشور می‌باشد، ابراز نگرانی کرده بود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما