plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
کد مطلب : ۲۰۶۷۸

پنتاگون: نیروهای آمریکایی در عراق همچنان در خطر هستند

وزارت دفاع ایالات متحده سه شنبه شب با ابراز نگرانی از حملات اخیر مقاومت عراق، اعلام کرد، اگرچه ماموریت نیروهای آمریکایی در عراق تغییر کرده است اما آنها هنوز در یک محیط خطرناک هستند و توان دفاع از خود را حفظ می‌کنند.
پنتاگون: نیروهای آمریکایی در عراق همچنان در خطر هستند
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از وب سایت پنتاگون، بر اساس توافق دو هفته پیش میان ایالات متحده و عراق، ماموریت نیروهای آمریکایی از بخش نظامی به مستشاری تغییر کرد. با این حال این نیروها در معرض خطر هستند.

به گفته سخنگوی پنتاگون، نیروهای آمریکا حملاتی را علیه سایت‌های پرتاب موشک در نزدیکی روستای "گرین" در سوریه انجام دادند و پهپاد مسلحی را که نیروهایی را در پایگاه هوایی عین الاسد هدف قرار داده بودند، سرنگون کردند. هیچ تلفاتی در میان نیروهای دوست گزارش نشده است.

جان کربی گفت: نیروها برای اطمینان از پرتاب نشدن راکت علیه نیروهای ائتلاف به سایت‌ها حمله کردند. کربی بدون اشاره به جزئیات حملات به سایت های پرتاب موشک افزود: ما همچنان شاهد تهدیدات علیه نیروهای خود در عراق و سوریه از سوی گروه های شبه نظامی هستیم.

سخنگوی پنتاگون مدعی شد: ایران یک بازیگر اصلی در عراق است و مقامات آمریکایی همواره نگران تهدیدات نیروهای آمریکایی در منطقه هستند. این یک نگرانی جدید نیست.

بر اساس توافق دولت بغداد و واشنگتن، قرار بود که نیروهای اشغالگر آمریکایی در پایان سال گذشته میلادی (۲۰۲۱ ) خاک عراق را ترک کنند، با این وجود کاخ سفید اعلام کرده که ماموریت نیروهای ایالات متحده در عراق از نظامی به مستشاری تغییر کرده و این نیروها همچنان در این کشور باقی خواهند ماند.

با این وجود گروه‌های مقاومت تاکید کرده‌اند که در صورت حضور نیروهای آمریکایی در این کشور، آنها حق خود می‌دانند که با متجاوزان و اشغالگران مقابله کنند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما