plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
کد مطلب : ۲۸۹۶۶

پایان شگفت انگیز فینال با قهرمانی آرژانتین

درخشش لیونل مسی و امیلیانو مارتینز دروازه‌بان‌ کافی بود تا آرژانتین در ضربات پنالتی قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ شود. لیونل مسی بهترین فوتبالیست جام جهانی، امیلیانو مارتینز بهترین دروازه‌بان‌ و کیلیان امباپه بهترین گلرن معرفی شدند.
پایان شگفت انگیز فینال با قهرمانی آرژانتین
به گزارش ایصال نیوز، مسابقه نهایی جام جهانی 2022 قطر در مرحله فینال و در ورزشگاه لوسیل دوحه با داوری سیمون مارسینیاک شامگاه یکشنبه 27 آذر با شکوه تمام و با یک بازی تاریخی و تماشایی بین آرژانتین و فرانسه برگزار شد.

تیم ملی فوتبال آرژانتین با پیروزی میلی‌متری بر فرانسه و در ضربات پنالتی، قهرمان جدید فوتبال جهان شد. افتخاری بزرگ بعد از یک فینال استثنایی و دیوانه‌وار؛ مسابقه‌ای که شاید نظیرش را در تاریخ جام‌های جهانی، هرگز ندیده بودیم.

آرژانتین با درخشش لئو مسی و البته دروازه‌بان مستحکمش در شرایطی پیروز این مسابقه شد که کیلیان امباپه، ستاره تیم ملی فرانسه، در روزی استثنایی، هر لحظه ممکن بود نتیجه بازی را به سود سرمه‌ای‌پوشان بچرخاند.

با این حال بازی در نهایت به ضربات پنالتی کشید و آنجا فرانسه با از دست دادن دو پنالتی، جام قهرمانی را به دستان لیونل مسی سپرد؛ این پایانی برای جام جهانی قطر 2022، یکی از بهترین دوره‌های تاریخ جام‌های جهانی بود.

شرح گل: فرانسه صفر - آرژانتین یک (22- لیونل مسی)فوق ستاره آلبی سلسته توانست از روی نقطه پنالتی با ضربه‌ای دقیق به گوشه دروازه لوریس را فریب دهد و اولین گل آرژانتین در این بازی را به ثمر برساند.

فرانسه صفر - آرژانتین دو (36- آنخل دی‌ماریا)ضد حمله آلبی سلسته با آلوارز آغاز شد و پاس زیبای او به عمق دفاع فرانسه به مک‌آلیستر رسید و او هم پس از ورود به محوطه جریمه با یک پاس عرضی دی‌ماریا را صاحب توپ کرد و ضربه فرشته آرژانتینی‌ها به تور دروازه خروس‌ها چسبید.

فرانسه یک - آرژانتین دو (79- کیلیان امباپه)فرانسه صاحب ضربه پنالتی شد و امباپه با ضربه‌ای دقیق به گوشه دروازه آرژانتین توانست به گل اول برسد و این در حالی بود که مارتینز جهت توپ را درست تشخیص داده بود.

فرانسه دو - آرژانتین دو (81- کیلیان امباپه)توپ‌گیری عالی کومان در میانه میدان از لئو مسی و ضد حمله فرانسوی‌ها و در ادامه یک و دو موفق امباپه و موانی و شلیک دیدنی امباپه به کنج دروازه مارتینز، بازگشت خروس‌ها را رقم زد.

آرژانتین 3 - فرانسه 2 (دقیقه 108: لیونل مسی) ضدحمله سریع آرژانتین در زمانی که مدافعان فرانسه جا مانده یا سردرگم بودند، بهترین موقعیت گلزنی را برای لائوتارو مارتینز به وجود آورد، اما این بار هم شوت او تبدیل به گل نشد و واکنش تماشایی لوریس توپ را از روی خط درآورد، اما در ریباند مسی با پای راست گل سوم را زد تا تیمش را در آستانه قهرمانی قرار بدهد.

آرژانتین 3 - فرانسه 3 (دقیقه 117: کیلیان امباپه):امباپه پنالتی‌ای که با شوت‌زنی و برخورد توپ با دست مدافع آرژانتین گرفته بود را با شوت برخلاف جهت مارتینز تبدیل به گل کرد تا آرژانتین در وقت‌های اضافه قهرمان جهان نشود.

در ضربات پنالتی، درخشش دروازه بان آرژانتین باعث قهرمانی یاران لیونل مسی در جام جهانی شد.

مارتینز با شیرجه عالی به سمت راست به زیبایی پنالتی کینگزلی کومان را مهار کرد تا مسی را دوباره یک‌قدم به جام نزدیک کند. 

شوامنی نیز سومین پنالتی خروس‌ها را هم مثل کومان هدر داد؛ شوت او از کنار تیرک عمودی سمت چپ به بیرون رفت.

اتفاق ویژه: شش گل، یازده ضربه پنالتی، دو فوق ستاره و رقابتی با حداکثر تماشاچی و نهایت هیجان؛ این بهترین تعریف برای فینالی است که آن را همیشه به خاطر خواهیم سپرد.

بهترین بازیکن: لیونل مسی دو گل زد و یک گل ساخت، امباپه سه گل زد و فرانسه را به بازی برگرداند و کار را به وقت‌های اضافه و پنالتی کشید، اما باید به نقش مهم امیلیانو مارتینز هم اشاره کرد؛ دروازه‌بان آرژانتین در آخرین ثانیه‌های وقت‌های اضافه نیمه دوم با یک سیو تماشایی اجازه نداد خروس‌ها به گل چهارم برسند و در ضربات پنالتی هم شوت کومان را گرفت تا در کنار مسی، بیشترین نقش را در رسیدن تیمش به قهرمانی داشته باشد.

 *بهترین دروازه‌بان؛
مارتینز نام‌ها را کنار زد در جام جهانی قطر شاهد درخشش دروازه‌بان‌های زیادی بودیم که می‌توان به هوگو لوریس دورازه‌بان تیم ملی فرانسه، یاسین بونو سنگربان شگفتی‌ساز مسابقات، لیواکوویچ گلر کرواسی که برگ برنده این تیم در رسیدن به نیمه نهایی بود اشاره کرد. با این حال املیانو مارتیتز کاری کرد که در تاریخ آرژانتین ماندگار شد. او که با درخشش خود در ضربات پنالتی موجب حذف هلند شد، در آخرین ثانیه‌های دیدار فینال مقابل فرانسه هم با واکنشی بی‌نظیر تیمش را در بازی نگه داشت تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی هم بار دیگر این دروازه‌بان درخشید و او بود که طرف برنده جنگ بی‌بدیل مسی و امباپه در فینال را مشخص است. او را هم بدون تردید می‌توان بهترین دروزاه‌بان جام جهانی 2022 قطر دانست و این عنوان را با شایستگی به نام خود زد.

*مسی بهترین بازیکن جام
در جام جهانی قطر شاهد نمایش بسیار خوبی از سوی برخی تیم‌ها و بازیکنان آنها نظیر مراکش، کرواسی، انگلیس و ... بودیم ولی وقتی صحبت انتخاب بهترین بازیکن جام باشد،درنهایت به لیونل مسی می‌رسیم که توانست یک گل کمتر از امباپه ستاره فرانسه برساند و با 7 گل رقابت‌های جام جهانی را تمام کرد. اگرچه 4 گل این اسطوره فوتبال آرژانتین از روی نقطه پنالتی ثبت شد اما نسل‌های آینده جام جهانی قطر را با یک اسم ویژه به یاد می‌آورند و آن هم کسی نیست جز لیونل مسی.

مسی با گلزنی در فینال جام جهانی به اولین بازیکنی تبدیل شد که در تمامی مراحل حذفی مهم‌ترین فستیوال فوتبال جهان گلزنی کرده است. او بالاخره توانست جام جهانی را هم به کلکسیون افتخارات پرشمارش اضافه کند تا حالا خیلی‌ها او را بدون ترس بهترین بازیکن تاریخ بدانند. شماره 10 آلبی‌سلسته شانس اصلی برای کسب عنوان توپ طلایی جام جهانی 2022 قطر بود و این عنوان را هم به نام خود زد.

  *کیلیان امباپه بهترین گلرن؛ این جایزه از او گرفتنی نیست. کیلیان امباپه تکلیف یکی از جوایز را با درخشش خیره‌کننده‌ای که در فینال داشت مشخص کرد و با ثبت سه گل مقابل آرژانتین 8 گله شد تا کفش طلای جام جهانی قطر را به نام خودش بزند.ور زش سه

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما