plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۵
کد مطلب : ۲۸۷۵۸

آرژانتین در جذابترین بازی جام جهانی، هلند را شکست داد

در زیباترین بازی جام جهانی ۲۰۲۲ با درخشش دروازه‌بان آرژانتین در ضربات پنالتی به سود آلبی‌سلسته به اتمام رسید. لیونل مسی همانند گابریل باتیستوتا با رکورد ۱۰ گل، بیشترین گل را در تاریخ جام‌های جهانی برای آرژانتین به ثمر رسانده است.
آرژانتین در جذابترین بازی جام جهانی، هلند را شکست داد
به گزارش ایصال نیوز، آرژانتین در نیمه نخست نمایش بهتری داشت و تغییر آرایش اسکالونی به سیستم 3-4-3 جواب داد و در اواخر نیمه نخست پاس استثنایی لیونل مسی را مولینا تبدیل به گل کرد تا آرژانتین با پیروزی به رختکن برود.

در نیمه دوم هم اوضاع بر وفق مراد آلبی سلسته بود و پنالتی مسی در دقیقه ۷۳ به نظر می‌رسید تیر خلاصی بر پیکر لاله‌های نارنجی باشد اما تعویض‌های فن‌خال ورق بازی را برگرداند و وگهورست که در نیمه نخست از روی نیمکت کارت زرد گرفته بود به بازی آمد و اولین شوت در چارچوب هلندی‌ها را تبدیل به گل کرد.

در آخرین ثانیه‌های بازی هم هلندی‌ها باز هم به واسطه یک کار تمرین شده از روی ضربات ایستگاهی توسط وگهورست به گل رسیدند تا کامبک لاله‌ها شاگردان اسکالونی را تا مرز جنون ببرد.

در وقت اضافه اول و دوم هم هلند جانانه مقاومت کرد و البته تیر دروازه مانع شکست نارنجی‌پوشان شد اما در ضربات پنالتی امیلیانو مارتینز عملکرد بد خود در طول بازی را با مهار دو پنالتی نخست هلند جبران کرد و باز هم فن‌خال در ضربات پنالنی مغلوب آرژانتین شد.

به این ترتیب آرژانتین با این پیروزی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف برزیل خواهد رفت.

شرح گل ها:

آرژانتین یک - هلند صفر (35- ناهول مولینا) حرکت انفجاری مسی از میانه‌های زمین و پاس عمقی فوق ستاره آلبی سلسته به مولینا رسید و او هم در موقعیتی تک به تک توانست دروازه نوپرت را باز کند.

آرژانتین دو - هلند صفر (73- لیونل مسی)لئو مسی، فوق ستاره آرژانتین پشت ضربه پنالتی ایستاد و توانست به زیبایی و با فریب نوپرت توپ را به گوشه چپ دروازه‌بان بفرستد و دومین گل آلبی سلسته را در این بازی به ثمر برساند.

آرژانتین دو - هلند یک (83- واوت وگهورست)ارسال بلند استیون برگویس از سمت راست روی سر وگورست فرود آمد و ضربه سر دقیق این بازیکن وارد دروازه مارتینز شد تا اولین شلیک هلندی‌ها در چارچوب دروازه امیلیانو منجر به گل شود.

آرژانتین دو - هلند دو (90+10- واوت وگهورست)هلندی‌ها در آخرین ثانیه‌های بازی صاحب یک ضربه ایستگاهی در پشت محوطه جریمه شدند و کمپاینرس به جای شوت‌زنی اقدام به ارسال پاس زمینی و کوتاه کرد و وگهورست توانست با یک ضربه آرام و دقیق دروازه مارتینز را باز کند.

لیونل مسی با گلی که دیشب به ثمر رساند به آمار ۱۰ گل و ۷ پاس گل رسید و از آمار تاثیرگذاری‌های دیگو مارادونا در جام جهانی (۸ گل + ۸ پاس گل) نیز عبور کرد.

 لیونل مسی حالا با گلی که امشب به ثمر رساند در کنار گابریل باتیستوتا بیشترین گل را در تاریخ جام‌های جهانی برای آلبی سلسته به ثمر رسانده است.

بهترین بازیکن:

بدون تردید بهترین بازیکن زمین را باید باز هم لیونل مسی دانست‌. پاس گل اول آرژانتین را به زیبایی هر چه تمام‌تر ساخت و کلاس جاانی خودش را به رخ هلندی‌ها کشید و با گل کردن هر دو پنالتی خود در این بازی توانست به خوبی تیمش را رهبری کند و به آمار گلزنی باتیستوتا در تاریخ جام‌های جهانی برسد.

شاید اگر آرژانتین هم دیشب مثل برزیل حذف می‌شد، وگهورست می‌توانست بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد. بازیکنی که به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد و هر دو شوت داخل چارچوب هلند را وارد دروازه مارتینز کرد و زمینه‌ساز بازگشت رویایی شاگردان فن‌خال شد اما نهایتا با اینکه خودش در ضربات پنالتی هم گلزنی کرد اما باز هم هلند حذف شد تا حسرت بزرگی برای این بازیکن باقی بماند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما