plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۳
کد مطلب : ۲۸۷۵۷
برزیل 1 (2) - (4) 1کرواسی

بزرگترین شگفتی جام جهانی؛ کرواسی برزیل را حذف کرد!

ضربات پنالتی سرنوشت ساز شد
دیدار تیم‌های کرواسی و برزیل در ورزشگاه اجوکیشن سیتی برگزار شد و کرواسی با درخشش دروازه‌بانش دومینیک لیواکوویچ و پس از پایان وقت‌های اضافه با تساوی 1-1، برزیل را در ضربات پنالتی شکست داد.
بزرگترین شگفتی جام جهانی؛ کرواسی برزیل را حذف کرد!
به گزارش ایصال نیوز، کرواسی و برزیل در چارچوب بازی های مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شامگاه جمعه به مصاف هم رفتند که بازی در وقت های قانونی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در طول وقت های اضافه، در پایان نیمه اول نیمار برای برزیل موفق به گلزنی شد اما خوشحالی سلسائو زیاد ادامه نداشت زیرا در نیمه دوم وقت های اضافه، پتکوویچ بازی را به تساوی کشاند.

تیم ملی کرواسی با پیروزی 4-2 در ضربات پنالتی با درخشش مجدد لیواکوویچ و کمک تیر دروازه، به نیمه نهایی صعود کرد تا برزیل، مدعی قهرمانی به خانه بازگردد.

برزیل ا‌ولین تیم تاریخ جام جهانی است که با وجود زدن گل اول در وقت های اضافه موفق به صعود نمی شود و در رسیدن به دور بعدی ناکام می ماند.

در ۱۲ مورد قبلی در جام جهانی، همیشه تیمی که در وقت های اضافه ۱-۰ جلو می افتاد، در نهایت صعود می کرد.

نیمار، ستاره برزیل، بعد از شکست مقابل کرواسی و حذف از مرحله یک‌چهارم نهایی به صورت تلویحی اشاره کرد که ممکن است با تیم ملی کشورش خداحافظی کند.

دومینیک لیواکوویچ برای دومین بار در مراحل حذفی جام جهانی قطر منجی تیمش شد تا کرواسی به لطف درخشش او در ضربات پنالتی راهی مرحله نیمه‌نهایی شود.

درحالیکه در آغاز جام جهانی 2022 انتظار می‌رفت ستاره بزرگ کروات‌ها در این جام ستاره‌های نامداری مثل لوکا مودریچ یا ماتئو کواچیچ باشند اما با رسیدن جام به مراحل حذفی سنگربان کرواسی نامش را به عنوان ستاره اصلی شطرنجی‌پوشان مطرح کرد.

دروازه بان کرواسی که فارغ التحصیل علوم سیاسی است جمعه شب با مهار ضربات پنالتی، صعود کرواسی را به نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطعی کرد.

متئو کوواچیچ، ستاره خط میانی کرواسی و یکی از اضلاع مثلث طلایی ترکیب کروات‌ها، بعد از پایان بازی در گفتگو با خبرنگاران به اطمینان اعضای تیم به مهارت گلر کم‌نظیر کرواسی در ضربات پنالتی اشاره کرد.

او پس از نتیجه رویایی کرواسی مقابل قهرمان پنج دوره جام جهانی، سرخوش از رسیدن به دومین نیمه‌نهایی متوالی جام جهانی گفت:" این تیم همیشه می‌تواند هرچیزی را ممکن کند."

متئو در ادامه با گریز زدن به مهارت لیواکوویچ نوشت:ما به دروازه بان و بازیکنان خودمان باور داریم. اینکه ما در دقیقه 116 گل زدیم، نشان می دهد که ما به کار خود اعتماد داریم."

دالیچ مربی کرواسی پس از پایان بازی در گفت‌وگو با شبکه HRT کرواسی گفت: این پیروزی برای مردم کرواسی است. ما پس از یک مسابقه عالی، موفق شدیم بزرگ‌ترین نامزد قهرمانی را از مسابقات حذف کنیم.

وی افزود: اینجا کرواسی است. ما غرور، شجاعت، اعتماد به نفس و میهن پرستی داریم. کرواسی همیشه بهترین است. هیچکس نباید توانایی‌های ما را دست کم بگیرد. هیچ چیز برای ما تمام نشده و ما ادامه خواهیم داد. ما می‌توانیم دستاوردهای بزرگی داشته باشیم.

دالیچ در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی نیز درباره ضربات پنالتی صحبت کرد و گفت: ما دروازه‌بان فوق‌العاده‌ای داریم که در مهار پنالتی‌ها مهارت دارد و در جریان بازی نیز نقش مهمی داشت.

او با تمجید از مودریچ ادامه داد: لوکا مودریچ نیز همیشه نقش زیادی در هدایت تیم در زمین بازی دارد. سرمربی کرواسی ادامه داد: ما عالی هستیم چرا که بازیکنانی جنگنده و با روحیه بالا داریم که در هر چالشی پیروز می‌شوند. ما فضاها را به خوبی بستیم و پس از اینکه یک گل دریافت کردیم، به بازی برگشتیم؛ همانطور که مقابل ژاپن هم این اتفاق رخ داد.

او در پایان گفت: با این روحیه جنگندگی می‌توانیم در نیمه نهایی به مصاف هر حریفی برویم و به توانایی‌های خود ایمان داریم./ورزش سه 

انتهای پیام/*
 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما