plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
کد مطلب : ۲۸۵۰۶
در همایش هم اندیشی فرهنگی سازمان اسناد و املاک کشور

رئیس سازمان ثبت: ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در آبان ماه سنددار شد

ترک فعل ارزش‌ها، امنیت و آسایش جامعه را از بین می برد
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از سنددار شدن ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی طی آبان ماه سال جاری در کشورخبر داد و گفت: این میزان صدور سند نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۱ برابری داشته و امیدواریم در سایر لایه هایی حدنگار از جمله لایه های روستایی و اوقاف نیز به موفقیت‌های چشمگیری برسیم.
رئیس سازمان ثبت: ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در آبان ماه سنددار شد
به گزارش ایصال نیوز، اولین همایش هم اندیشی فرهنگی سازمان اسناد و املاک کشور به مناسبت هفته بسیج و با حضور مسئولین ستادی، مدیران کل ثبت اسناد و املاک، مسئولین فرهنگی سراسر کشور این سازمان برگزار شد.

حسن بابایی در این همایش با بیان اینکه رشادت‌های ایثارگران نباید فراموش شود، گفت: آرامش و آسایش کنونی مردم ایران مرهون جانفشانی شهدا، بسیجیان، سپاهیان و اقشار مختلف مردم است و هیچگاه این نباید گذشته را فراموش کرد چرا که ما مدیون این ایثارگری ها هستیم.

وی حفظ ایمان و تقوا در شرایط کنونی را کاری سخت عنوان کرد و افزود: نباید زرق و برق دنیا باعث شود که تمامی این جانفشانی ها و مسیر طی شده از حافظه ما پاک شود و ارتکاب به گناه بسیار راحت است و باید بسیار مراقب باشیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر حفظ ارزش‌ها اظهار کرد: بی تردید با ترک فعل ارزش‌ها، امنیت و آسایش جامعه از بین می رود و در این یکی دو ماهه اخیر که کشور درگیر برخی حوادث شده این ترک فعال ها و تبعات آن مشهود است.

 رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با یادآوری دوران حمله داعش به کشورهای همسایه و تا نزدیکی مرز کرمانشاه و اینکه چه کسانی سینه سپر کردند تا ناموس ما را حفظ کنند افزود: نباید امنیتی که بر کشور حاکم است را فراموش کنیم و باید حفظ یاد و خاطره شهدا و بسیجیان و تکریم خانواده‌های شهدای دفاع مقدس، امنیت و مدافعان حرم همواره مورد عمل ما باشد.

بابایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور فعال مدیران سازمان در جلسات قضایی و حفظ حقوق بیت المال در یکسال اخیر که منجر به سنددار شدن ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی طی آبان ماه سال جاری در کشور شد گفت: این میزان صدور سند نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۱ برابری داشته و امیدواریم در سایر لایه هایی حدنگار از جمله لایه های روستایی و اوقاف نیز به موفقیت‌های چشمگیری برسیم.

وی با اشاره به افتتاح ۲۳ پروژه عمرانی که در ۲۲ بهمن سال جاری افتتاح می شود ادامه داد: با اتمام کاداستر تمامی لایه ها، خدمت بزرگی  به کشور ارائه می شود و این امر علاوه بر مزایای متعدد، باعث کاهش ورودی پرونده‌ها و دعاوی به مراجع ذیربط می‌شود.

رئیس سازمان ثبت خطاب به مدیران کل ثبت سراسر کشور اظهار کرد: مدیران این سازمان باید در جلسات با اعتماد به نفس و مطالبه گری بالا حضور داشته باشند تا در تحقق اوامر و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اجریا ۱۰۰درصدی حدنگار که در ابلاغ سیاست های برنامه  هفتم توسعه کشور  نیز بر آن تأکید کردند بویژه حدنگاری اراضی کشاورزی بتوانیم کارنامه درخشانی ارائه کنیم.

بابایی با اشاره به اهمیت تعیین قاضي ویژه حدنگاری در استانها و تعامل سازنده بخش های مختلف قوه قضاییه با سازمان ثبت افزود: این سازمان هم اکنون به نحو مطلوبی در حال خدمات رسانی به مراجعان است.

وی با تأکید بر نظارت بر مدیران و کارکنان، خدمت بدون تبعیض، بازرسی های سرزده و مردمی بودن تصریح کرد: سازمان ثبت با عمل به این موارد و برنامه محوری و اقدام جهادی باید پیشانی دستگاه قضایی در تحقق نهضت خدمت رسانی به مردم باشد.

رئیس سازمان ثبت با بیان اهمیت اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی به منظور به افزایش همدلی کارکنان، بر آموزش‌های مستمر و انتقال تجربه پیشکسوتان به جوانان و ایجاد وحدت رویه بیشتر تأکید کرد.

*خطیب نماز جمعه تهران: شناخت ناشی از باور عمیق به مبانی دینی، سعه صدر و غلبه جاذبه بر دافعه از مهمترین ویژگی های یک بسیجی است



آیت الله صدیقی در این مراسم با اشاره به جایگاه والای رهبری و ولایت فقیه اظهار کرد: در غیبت امام زمان، اطاعت از ولی فقیه اطاعت از خداست و مقابله با ولایت که نیابت امام زمان است، اطاعت از شیطان است.

وی افزود: اولین مبنای بسیجی بودن، شناخت است که لازمه آن باور به خداوند، پیامبر، امام زمان و اعتقاد به کامل بودن اسلام دینی است که برای دوران غیبت مردم را سرگردان نگذاشته و راهنمایی از طرف امام زمان برای مردم تعیین کرده است و لذا بسیجی بودن به ادعا نیست و این شناخت باعث فهم ابعاد جنگ امروز که همانا جنگ شناختی است می شود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به خصائل اخلاقی یک بسیجی واقعی از قبیل تواضع، سعه صدر، ایثار، صادق بودن، خدمت بی منت و گره گشایی از کار مردم خاطر نشان کرد: یک بسیجی باید با خدا معامله کند و حتی نسبت به دشمن و بدخواه خود نیز خیرخواه باشد که این نوعی از خیرخواهی با عداوت است و تعلق به عموم دارد.

مشاور عالی قوه قضاییه افزود: بسیجی باید دلها را شکار کند و جاذبه های عملی داشته باشد و اگر دافعه یک بسیجی از جاذبه او بیشتر باشد نباید ادعای بسیجی بودن کند.

وی ارائه خدمت به مردم را یکی دیگر از ویژگی های بسیجی عنوان کرد و اظهارکرد: اگر هر شخصی در مقام خدمت مشتاق به تسریع در کار مردم بود و از معطل شدن آنها جلوگیری کرد، او یک بسیجی واقعی و مورد علاقه امام زمان است چرا که گره گشایی و خدمت، بزرگترین افتخار حضرت امام بود که گفت به من خدمت گزار بگوئید بهتر است تا رهبر خطابم کنید.

در ادامه این مراسم سرهنگ پاسدار وحید تیموری رئیس سازمان بسیج ادارات و وزارتخانه های سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با همه فرازها و نشیب‌ها همچنان مستحکم و مقاوم است، گفت: امروز جمهوری اسلامی حرف های زیادی برای گفتن دارد و این انقلاب نیاز به مجاهدت دارد و بسیجیان امروز در برابر دشمنان، جانانه از ملت دفاع کرده و می کنند.

وی افزود: امروز مدیران باید پای کار باشند و اگر مدیری نمی‌تواند کار جهادی و مسئولانه انجام دهد باید تغییر کند چرا که کشور نیاز به جانفشانی دارد و مدیران و کارمندان باید در تراز اسلامی باشند.



گفتنی است در این مراسم علی خرازی مدیرکل دفتر امور فرهنگی و هماهنگی امور استان های سازمان ثبت به مدت ۳ سال به عنوان فرمانده بسیج این سازمان معرفی شد.

انتهای پیام/*

 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما