plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۰
کد مطلب : ۲۷۶۳۸

تأکید عراق و آمریکا بر منافع مشترک و توسعه روابط دوجانبه

سفیر آمریکا در عراق با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق در دفتر وی دیدار و گفت‌و‌گو کرد. دو طرف بر اهمیت گسترش روابط دوجانبه تاکید کردند.
تأکید عراق و آمریکا بر منافع مشترک و توسعه روابط دوجانبه
به گزارش ایصال نیوز، «آلینا رومانوسکی» سفیر آمریکا در بغداد با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق دیدار کرد.

به نوشته وبگاه بغداد الیوم، در بیانیه‌ای که دفتر السودانی امروز منتشر کرد، آمده است که دو طرف در این دیدار در خصوص روابط دو کشور و منافع مشترک و راه های توسعه همکاری‌ها در همه حوزه‌ها به خصوص حفظ امنیت و ثبات عراق و منطقه گفت‌گو کردند.

السودانی در این دیدار گفت که دولتش تمایل دارد شراکت راهبردی با آمریکا را از طریق تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی، مستشاری نظامی و مقابله با تغییرات زیست‌محیطی، تقویت کند.

نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق در خصوص مسائل داخلی عراق نیز گفت که دولت وی سعی خواهد از طریق گفت‌و‌گوهای ملی در داخل و خارج پارلمان، مسائل و اختلافات داخلی را حل و فصل کند.

در مقابل نیز سفیر آمریکا با بیان اینکه عراق کشوری راهبردی در منطقه است، بر حمایت دولت آمریکا از عراق دارای حاکمیت، امن، با ثبات، شکوفا و یکپارچه تاکید کرد و مدعی شد که آمریکا برای کمک به عراق در زمینه مبارزه با فساد را آماده است.

او در ادامه تمرکز السودانی بر پیشرفت در زمینه مبارزه با فساد را تحسین و به تمایل دولت آمریکا برای تداوم همکاری با عراق برای شکست بقایای داعش و مبارزه با تروریسم اشاره کرد.

روز گذشته سفیر انگلیس و نماینده سازمان ملل در عراق نیز با محمد السودانی دیدار کرده بودند.

«محمد السودانی» نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق در ادامه دیدارهای خود روز سه شنبه در تماس تلفنی با «نجیب مقاتی» نخست‌وزیر لبنان گفت و‌گو کرد.

السودانی در این مکالمه تلفنی گفت که دولت پیش روی عراق روابط خود را با «برادران خود در کشورهای عربی» گسترش خواهد داد و امیدوار است که طی توافقات و برنامه‌های مختلف ساز و کارهای همکاری متقابل به وجود آید.

نجیب میقاتی نیز در این گفت‌و‌گو با تبریک به السودانی برای انتخاب وی به عنوان نخست وزیر جدید عراق، ابراز امیدواری کرد که دولت آتی عراق خواسته‌های مردم و نیازهای آن‌ها را برآورده سازد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما