plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۱۱۴۸۶

نخست‌ وزیر عراق در آستانه سفر به امریکا: من پستچی نیستم!

وزیر امور خارجه عراق در صدر هیئتی وارد آمریکا شد
مصطفی کاظمی، نخست‌ وزیر عراق روز دوشنبه ۱۷ اوت (۲۷ مرداد) در آستانه سفر به ایالات متحده در مصاحبه‌ای گفت این کشور نقش «پستچی» را در روابط میان ایران و آمریکا بازی نخواهد کرد. وزیر امور خارجه عراق در صدر هیئتی وارد آمریکا شد.
نخست‌ وزیر عراق در آستانه سفر به امریکا: من پستچی نیستم!
به گزارش ایصال نیوز، مصطفی کاظمی، نخست‌ وزیر عراق روز دوشنبه ۱۷ اوت (۲۷ مرداد) در آستانه سفر به ایالات متحده در مصاحبه‌ای گفت این کشور نقش «پستچی» را در روابط میان ایران و آمریکا بازی نخواهد کرد.

او این سخن را در پاسخ به سوال خبرنگار آسوشیتیدپرس گفت که از او پرسیده بود آیا در سفر خود حامل نامه‌ای از سوی ایران برای آمریکاست یا خیر.

آقای کاظمی پنجشنبه هفته جاری در واشنگتن با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار خواهد کرد تا در مورد روابط جاری بین عراق و آمریکا گفت‌وگو کند. از جمله موضوعات مورد بحث، سرنوشت ۵ هزار نیروی آمریکایی حاضر در عراق خواهد بود.

نخست ‌وزیر عراق گفته است که کشورش هنوز برای مقابله با «تهدیدات تروریستی داعش» به کمک آمریکا نیاز دارد، هرچند فعلا احتیاجی به حمایت نظامی مستقیم ندارد.

در حالی که سلول‌های خفته داعش هنوز عملیات‌های جسته و گریخته‌ای در شمال عراق انجام می‌دهند، با این حال تعداد حملات آنان در مقایسه با سال‌های گذشته به شدت کاهش یافته است و نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا با کاهش حضور نظامی خود وظایف مقابله با این تهدیدات را عمدتا به ارتش عراق منتقل کرده‌اند.

سفر مصطفی کاظمی به واشنگتن در حالی صورت می‌گیرد که از ماه اکتبر سال گذشته تا ژوئیه امسال دست‌کم ۳۹ حمله راکتی به پایگاه‌های آمریکایی در عراق انجام شده است. حشد شعبی هرگونه دخالت در این دست حملات را تکذیب کرده است
گفتنی است، مجلس عراق پیشتر خروج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرده است اما زمان اجرای آن را به اختیار نخست وزیر گذاشته است.

از سوی دیگر به گزارش العالم، "فؤاد حسین" وزیر خارجه عراق در صدر هیئتی وارد واشنگتن شده است.

بغداد الیوم در این خصوص گزارش داد که فؤاد حسین قرار است مقدمات را برای سفر "مصطفی الکاظمی" نخست‌وزیر عراق به واشنگتن آماده کند.

 "احمد ملا طلال" سخنگوی نخست‌وزیر عراق، شامگاه روز گذشته اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور در صدر هیئتی با "مایک پمپئو" وزیرخارجه آمریکا در واشنگتن دیدار خواهد کرد.

سخنگوی نخست‌وزیر عراق همچنین گفته بود که هیأت عراقی با طرف آمریکایی مرحله دوم گفت‌و‌گوی راهبردی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما