plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸
کد مطلب : ۲۶۹۱۶

آمریکا از نیروهایش در اروپا خواست که در برابر واکنش روسیه آماده باشند

تلاش اوکراین برای تصرف دارایی های مسددی مسکو
مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا به ارتش این کشور که در اروپا حضور دارند، گفت که در سایه جنگ اوکراین، آمادگی کامل داشته باشند. یک مقام سابق ارتش آمریکا نیز گفت ما بخشی از جنگ اوکراین شده ایم.
آمریکا از نیروهایش در اروپا خواست که در برابر واکنش روسیه آماده باشند
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از خبرگزاری تاس روسیه، این سخنان میلی در جریان سفر وی به پایگاه نظامی در لهستان که میزبان نظامیان آمریکایی است؛گفته شد.

میلی افزود، همه ما باید آمادگی بالای خود را حفظ کنیم، هرچند وی مدعی شد که به سخنانش، نشان دهنده هیچ گونه تهدید فزاینده‌ای نیست.

وی اظهار کرد: در جنگ، نمی دانیم که چه اتفاقی می‌افتد، شرایط ممکن است تغییر کند، باید با دقت مراقب واکنش روسیه به این مسأله بود.

سخنان میلی درحالی بیان می شود که چندی پیش شبکه تلویزیونی س ان ان با انتشار گزارشی فاش کرد که نظامیان آمریکایی مستقر در لهستان به نیروهای اوکراینی آموزش نظامی می دهند که چگونه از تسلیحات ارسال شده غربی (علیه روسیه ) استفاده کنند.

این رسانه تصویری آمریکایی گزارش داد: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ( ۸ فرودین ماه ۱۴۰۱) گفت که نظامیان آمریکایی مستقر در خاک لهستان به نیروهای اوکراینی برای آموزش کمک می کنند. نظامیان آمریکایی برای تقویت قوای ناتو در مواجه با تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، به شرق اروپا اعزام شده اند.

سی ان ان افزود: آموزش نظامی یکی دیگر از راه هایی است که آمریکا تلاش می کند بدون رویارویی مستقیم با قوای روسیه به ارتش اوکراین یاری رساند، چراکه یک رویارویی مستقیم منجر به جنگی گسترده خواهد شد.

این رسانه آمریکایی درادامه گزارش داد: مقامات کاخ سفید به این شبکه خبری گفته اند که در خاک لهستان سربازان اوکراینی بطور معمول با نظامیان آمریکایی در تعامل هستند.

تلاش اوکراین برای تصرف دارایی های مسددی مسکو

  از سوی دیگر، خبرگزاری روسی تاس مدعی شد که اوکراین در حال ترویج ایده تصویب قطعنامه ای در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد است که بر اساس آن مقامات اوکراینی می توانند دارایی های مسدود شده روسیه توسط کشورهای غربی را تصرف کنند.

خبرگزاری تاس به نقل از گاردین می گوید که اوکراین در صدد ایجاد یک مکانیسم برای دریافت و جبران خسارت بین المللی است.

مقام سابق آمریکایی: ما بخشی از جنگ اوکراین هستیم

تاس در خبر دیگری مدعی شد: تعدادی از سیاستمداران غربی اذعان کرده اند که این در واقع یک جنگ اقتصادی علیه روسیه است. همانطور که پوتین در ۱۶ مارس اعلام کرده سیاست مهار فدراسیون روسیه با تحریم، یک استراتژی بلندمدت غرب است.

تاس گزارش داد: جوزف کیت کلوگ ژنرال بازنشسته و مشاور امنیت ملی مایک پنس در دولت ترامپ گفت که آمریکا با توجه به حجم ارسال تسلیحات و سایر کمک ها به کی یف، یکی از طرف های درگیری در اوکراین است.

کلوگ افزود: آمریکا ۷۰ تا ۷۵ درصد کمک های اقتصادی، بشردوستانه و نظامی به اوکراین را ارائه می دهیم، ما در حال حاضر بخشی از درگیری شده ایم."  /ایر نا

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما