plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
کد مطلب : ۲۶۹۱۵

شولتس: نشانه هایی از تغییر دیدگاه پوتین درباره جنگ اوکراین دیده می شود

اولاف شولتس صدراعظم سوسیال دموکرات آلمان چهار روز پس از یک‌ تماس تلفنی ۹۰ دقیقه‌ای با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، در یک مصاحبه تلویزیونی از بروز نشانه های از تغییر دیدگاه پوتین نسبت به جنگ اوکراین خبر داد.
شولتس: نشانه هایی از تغییر دیدگاه پوتین درباره جنگ اوکراین دیده می شود
به گزارش ایصال نیوز ، رادیو فرانسه می گوید : صدراعظم آلمان در ماه های نخست پس از تجاوز نظامی روسیه به اوکراین، علاوه بر یک دیدار حضوری بی نتیجه، چهار بار با پوتین تماس تلفنی گرفته بود. او ظرف سه ماه گذشته دیگر اقدامی در این زمینه نکرده بود.

اولاف شولتس روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر در تازه ترین تماس تلفنی خود نود دقیقه با پوتین مذاکره کرد. جزئیات این مذاکرات، که اکنون احساس می شود تلاشی برای متقاعد کردن‌ پوتین به پایان جنگ بوده است، تا روز شنبه ۱۷ سپتامبر افشا نشده بود.

صدراعظم آلمان، در مصاحبه دیروز خود که متن کامل آن امروز انتشار یافت، تصریح کرد که خواستار عقب نشینی نیروهای روسیه به مرزهای پیش از فوریه امسال و از سرگیری مذاکرات صلح میان کی اف ومسکو شده است.

شولتس توضیح نداد که پاسخ دقیق پوتین به این پیشنهاد چه بوده است، اما از محتوای کلام او بر می آید که به احتمال موافقت پوتین در آینده نزدیک امیدوار شده است.

صدراعظم آلمان در بخشی از مصاحبه خود گفت که پیروزی های اخیر ارتش اوکراین در پس راندن سربازان روسیه از برخی مناطق اشغالی اوکراین برآیند ارسال تجهیزات آلمانی برای ارتش اوکراین بوده است.

وی در عین حال برای چندمین بار اعلام کرد که کشورش در ارسال سلاح های جنگی سنگین برای اوکراین تکروی نخواهد کرد و این کار باید با متحدان این کشور هماهنگ شود. از آنجا که گفت وگوی تلفنی ۹۰ دقیقه ای شولتس و پوتین همزمان با پیروزی های تازه ارتش اوکراین صورت گرفته، برخی از مفسران آلمانی بر این باورند که شولتس این موقعیت را برای تکرار تماس با پوتین و زیر فشار گذاشتن او مناسب یافته است.

شولتس روز جمعه این هفته در نشست سالانه وزارت دفاع آلمان نیز سخنانی بر زبان آورد که نشان می دهد برخلاف سیاست های پیشین حزب خود، متاثر از نتایج جنگ اوکراین تصمیم جدی به تقویت شدید ارتش گرفته است.

دولت ائتلافی آلمان در ماه های گذشته پس از حمله روسیه به اوکراین ۱۰۰ میلیارد یورو بودجه ویژه در اختیار وزارت دفاع قرار داد.

اولاف شولتس در نشست جمعه وزارت دفاع اعلام‌کرد که ارتش باید در آینده روی وظیفه اصلی خود. حفظ امنیت آلمان متمرکز شود. اما این کافی نیست و آلمان باید در زمینه دفاع از امنیت اروپا نیز نقش محوری داشته باشد.

در حالی که حزب سوسیال دموکرات آلمان در سال های گذشته همواره با افزایش بودجه نظامی مخالف بوده است، شولتس وعده داد که این بودجه را به بالای ۲ درصد تولید ناخالص ملی آلمان برساند. سهم بودجه نظامی آلمان در حال حاضر یک و سه دهم درصد تولید ناخالص ملی این کشور است.

آلمان در چارچوب توافقنامه ناتو متعهد به افزایش بودجه نظامی خود تا بالای ۲ درصد تولید ناخالص ملی شده است.
صدراعظم آلمان همزمان اعلام کرد که آلمان به عنوان بزرگترین قدرت اقتصادی اروپا باید نیرومندترین ارتش این قاره را هم داشته باشد.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما