plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷
کد مطلب : ۲۳۳۳۴

اعلام آمادگی آلمان برای حمایت از تحریم نفت روسیه

در حالی که صدر اعظم آلمان بار دیگر از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواست تا به جنگ بیهوده در اوکراین پایان دهد، معاون صدر اعظم آلمان اظهار کرد که کشورش خود را آماده کرده است تا بتواند همگام با آمریکا و اروپا از تحریم نفت روسیه حمایت کند.
اعلام آمادگی آلمان برای حمایت از تحریم نفت روسیه
به گزارش ایصال نیوز، معاون صدر اعظم آلمان اعلام کرد که برلین خود را برای حمایت از تحریم نفت روسیه آماده کرده است.

وی تأکید کرد که باید به منظور جلوگیری از هرگونه تبعات و آسیب‌های اقتصادی ناشی از تحریم نفت روسیه، به خوبی آماده شویم.

امروز وزیر اقتصاد آلمان هم اعلام کرد که حتی اگر آلمان با کمبود روبرو شود، قادر خواهد بود تحریم اتحادیه اروپا علیه واردات نفت روسیه تا پایان سال میلادی جاری را تحمل کند.

روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما موفق شده ایم به شرایطی برسیم که آلمان قادر به تحمل یک تحریم نفتی باشد. این به معنای آن است که تحریم بدون پیامد نخواهد بود.

وزیر اقتصاد آلمان همچنین گفت: درباره تحریم نفت روسیه حرفهای مختلفی شنیده و بعضی از کشورها هنوز آماده چنین اقدامی نیستند.

آلمان سهم نفت روسیه از وارداتش را از ۳۵ درصد پیش از حمله مسکو به اوکراین، به ۲۵ درصد در ماه میلادی گذشته کاهش داد.

* صدر اعظم آلمان از ولادیمیر پوتین خواست تا به جنگ در اوکراین پایان دهد

اولاف شولتز شامگاه دوشنبه پس از رایزنی‌های دولتی هند و آلمان در برلین خطاب به رئیس جمهور روسیه، گفت: این جنگ و کشتار بیهوده را متوقف و نیروهای خود را از اوکراین خارج کنید. مرزهای بین المللی نباید با اتکا به زور تغییر کنند.

شولتز در مصاحبه با شبکه "وای زد اف" افزود: تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه تا زمانی که مسکو به توافق صلح با اوکراین دست پیدا نکند، لغو نخواهند شد. 

صدر اعظم آلمان مدعی شد که پوتین پیش‌بینی می‌کرد که می‌تواند در اوکراین قلمرو بدست آورد و سپس به جنگ پایان داده و کشورهای غربی هم تحریم‌ها را لغو می‌کنند اما او اشتباه محاسباتی کرده است.

شولتز در هفته‌های اخیر به دلیل عدم اقدام سریع برای تامین تسلیحات مورد نیاز اوکراین مورد انتقاد قرار گرفته است.

به دنبال افزایش انتقادها از مواضع آلمان در برابر حمله روسیه به اوکراین، صدراعظم آلمان از تصمیمات خود در مورد اوکراین دفاع کرد و انتقادات مبنی بر اینکه او در مورد تهاجم روسیه خیلی کُند بوده و به‌اندازه کافی عمل نکرده است را رد کرد.

شولتز در مصاحبه با روزنامه بیلد، گفت: من تصمیماتم را سریع و با هماهنگی با متحدانمان می‌گیرم و به اقدام عجولانه و تصمیم یکجانبه اعتقاد ندارم.

دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین در مصاحبه با روزنامه فرانکفورت آلگمائین گفت: واکنش آلمان به جنگ روسیه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مردد بوده است.

وزیر خارجه اوکراین هشدار داد که اگر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در جنگ پیروز شود، اروپا برای چندین دهه از ثبات و امنیت برخوردار نخواهد شد اما اگر اوکراین پیروز شود، این امر اروپا را در آینده تقویت خواهد کرد.

 آلمان یکی از بزرگترین وارد کنندگان انرژی از روسیه است و درصورت قطع صادرات انرژی روسیه به آلمان، این کشور با مشکلات جدی در حوزه انرژی و اقتصاد مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما