plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸
کد مطلب : ۲۶۸۸۷

استقرار بالگردهای ارتش برای امداد هوایی به بیماران در مرز مهران

فرمانده تیپ ۲۸۱ زرهی نزاجای غرب ارتش گفت: سه فروند بالگرد امدادی به همت هوانیروز نیروی زمینی ارتش غرب کشور در مرز مهران مستقر است که امداد هوایی به مصدومان و بیماران بدحال ارائه می دهد.
استقرار بالگردهای ارتش برای امداد هوایی به بیماران در مرز مهران
به گزارش ایصال نیوز، سرهنگ غلامرضا اسماعیلی روز یکشنبه اظهار داشت: این سه فروند بالگرد متعلق به هوانیروز نیروی زمینی در ایام اربعین اقدام به انتقال مجروحان و بیماران و در صورت نیاز هلی برد تجهیزات و نیروی انسانی می کند.

وی افزود: این بالگردها از زمان شروع ماموریت خود در مرز مهران تاکنون با ۱۵ سورتی پرواز مصدومان و بیماران بدحال را برای انتقال به مراکز درمانی جابجا کرده اند.

فرمانده تیپ ۲۸۱ زرهی نزاجای غرب ارتش یادآور شد: همچنین روزانه بیش از سه هزار نفر از زائران توسط ناوگان حمل و نقل نیروی زمینی ارتش غرب کشور مستقر در مرز مهران ترابری می شوند. 

سرهنگ اسماعیلی ادامه داد: این زائران توسط سه دستگاه اتوبوس درون شهری زائران را به صورت رایگان در مسیرهای پایانه مرزی - داخل شهر مهران - پارکینگ های برکت و اربعین حمل و نقل می کنند.

وی اضافه کرد: یک درمانگاه سیار با داروخانه و بخش های دیگر با ۱۲ نفر کادر درمان نیز در حال خدمات رسانی درمانی و پزشکی به زائران است و روزانه بیش از ۸۰۰ زائر از خدمات درمانی این ایستکاه سلامت بهره مند می شوند.

فرمانده تیپ ۲۸۱ زرهی نزاجای غرب ارتش در مورد اسکان زائران هم توضیح داد: یک استراحتگاه به وسعت ۶۰۰ متر مجهز به سرویس های بهداشتی و نمازخانه دایر است که در شبانه روز به طور میانگین تا یک هزار نفر زائر در این اقامتگاه موقت استراحت می کنند.

اسماعیلی در خصوص تغذیه زائران نیز تاکید کرد: در هر وعده غذایی بیش از ۶ هزار پرس غذا تهیه و در طول شبانه روز حدود هشت هزار بطری آب بین مسافران عتبات عالیات توزیع می شود.

وی محل تامین مایحتاج ایستگاه صلواتی و درمانی ارتش را منابع داخلی خود ارتش غرب کشور و آستان قدس رضوی اعلام کرد.

به گفته اسماعیلی همچنین هوانیروز نیروی زمینی ارتش با استقرار یک درمانگاه سیار در فرودگاه شهدای ایلام علاوه بر اینکه به مسافران این فرودگاه خدمات درمانی به ارائه می دهد تاکنون با هواپیمای متعلق به خود در ۲ پرواز مجزا بیش از ۵۰ مصدوم حوادث رانندگی اربعین را به تهران اعزام کرده است.

خدمات رسانی نیروی زمینی ارتش غرب کشور از چهاردهم شروع شده و تا پایان شهریورماه ادامه دارد./ایر نا 

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما