plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
کد مطلب : ۲۶۶۶۹

عدم تأمین وسیله نقلیه در عراق، تردد زائران‌ از مرز شلمچه را ‌متوقف کرد

به دلیل انبوه جمعیت در آن سوی مرز ایران و عدم وسیله نقلیه برای جابه‌جایی زائران ، ‌تردد زائران از پایانه مرزی شلمچه برای ورود به وارد خاک عراق متوقف شد.‌ امروز پنجشنبه، در مرزچذابه نیز در داخل عراق زائران با مشکل کمبود خودرو مواجه هستند.
عدم تأمین وسیله نقلیه در عراق، تردد زائران‌ از مرز شلمچه را ‌متوقف کرد
به گزارش ایصال نیوز، به دلیل انبوه جمعیت در آن سوی مرز ایران و عدم وسیله نقلیه برای جابه‌جایی زائران ، ‌تردد زائران از پایانه مرزی شلمچه برای ورود به وارد خاک عراق متوقف شد.‌

مسئولان استانداری خوزستان در تلاش هستند تا سریعا این مشکل را با توجه به گرمای هوای برطرف‌ کنند و آن طور که معاون استاندار خوزستان می‌گوید زائران ‌در موکب‌ها بمانند و فعلا به سمت عراق حرکت نکنند تا مشکل برطرف ‌شود.

بر اساس اعلام مسئولان، ۱۱۱ هزار و ۶۲۹ نفر روز گذشته ‌از پایانه مرزی بین المللی شلمچه تردد کردند که شامل ورود ۱۶ هزار و ۸۳۰ زائر ایرانی، خروج ۹۲ هزار و ۳۶۳ زائر ایرانی، ورود ۷۱۹ مسافر خارجی و خروج یک هزار و ۷۱۷ مسافر خارجی است.

در چذابه؛ مرز خلوت است اما وسیله‌ای برای جابجایی زائران اربعین وجود ندارد!

مرز چذابه نیز با توجه به خلوت بودن در طرف ایرانی و تسریع در روند خروج زائران اما در قسمت عراقی مرز زائران با مشکل کمبود خودرو مواجه هستند. هنوز دلیل کمبود خودرو در مرز چذابه از طرف عراقی توضیحی داده نشده است.

گفتنی است؛ تارنمای سازمان حج و زیارت به نقل از  فارس گزارش داد مسیر منتهی به مرز مهران نیز از نیمه‌شب پنجشنبه 17 شهریور با ازدحام خودرویی مواجه شده و این ترافیک تا حدود 80 کیلومتری مرز (داخل ایران) ادامه یافته است؛ به نحوی که زائران اباعبدالله الحسین علیه‌السلام با پیاده شدن از خودروهای خود، نماز صبح را در کنار جاده اقامه کرده‌ و همانجا بیتوته کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، نقاطی از جاده که به دلیل تعریض نشدن، خودروها مجبور به عبور از مسیر باریک‌تری هستند، ترافیک و انسداد مسیر، جدی‌تر است.

مسیر منتهی به مرز مهران از حوالی طلوع آفتاب باز شده و تردد روان‌تری در جاده منتهی به مرز مهران را شاهد هستیم.

گفته می‌شود مرز مهران به هیچ وجه بسته نشده، اما یکی از دلایل ترافیک بی‌سابقه در مسیر مهران، تعطیلی شبانه مرز خسروی و سرازیر شدن جمعی از زائران از شهر خسروی به سمت مهران است.

مسئولان ستاد مرکزی اربعین از زائران خواسته است تا از سایر مرزها به جز مهران تردد کنند تا کم‌تر معطل شوند./تسنیم

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما