plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۲۵۳۷۱
با هزینه شهرداری و نظارت جهاد کشاورزی انجام شد

اصلاح، رفع خطر و بهره‌برداری مجدد از قنات شیر بچه در سه راهی فرهنگ نجف آباد

قنات شیر بچه فعال و دارای متولی می باشد
بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان نجف آباد، قسمتی از قنات شیر بچه در محل سه راهی فرهنگ که ریزش کرده و خطر آفرین شده بود در کمترین زمان ممکن و بدون مسدود نمودن مسیر ترافیکی مرمت، رفع خطر و مورد بهره برداری مجدد قرار گرفت.
اصلاح، رفع خطر و بهره‌برداری مجدد از قنات شیر بچه در سه راهی فرهنگ نجف آباد
به گزارش ایصال نیوز، سید رسول موسویان معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری نجف آباد در این‌باره گفت: با توجه به حجم زیاد تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین در سه راه فرهنگ و تخریب گالری قنات شیر بچه تا نزدیکی تراز خیابان و از طرفی فاصله کم تا ساختمان بلند مرتبه، هر لحظه انتظار وقوع حادثه ای جبران ناپذیر می رفت.

وی افزود: علیرغم آنکه قنات شیر بچه فعال و دارای متولی می باشد لیکن شهرداری به لحاظ وظیفه ذاتی خود و به منظور رفع خطر بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان و با نظارت جهاد کشاورزی نسبت به انتخاب پیمانکار ذیصلاح اقدام و در کمترین زمان ممکن و بدون مسدود نمودن مسیر ترافیکی و همچنین بدون انحراف مسیر قنات نسبت به مرمت و اصلاح مسیر قنات به طول حدود ۱۰۰ متر حد فاصل چهار راه فردوسی تا بعد از سه راه فرهنگ اقدام نمود.

موسویان ادامه داد: عملیات اجرایی انجام شده شامل موارد ذیل می باشد:
 ۱- حفر میله چاه کمکی جهت دسترسی به گالری قنات 
۲- خاکبرداری، ریزش برداری، لجن برداری و تسطیح و رگلاژ گالری قنات
 ۳- ایمن سازی گالری قنات با اجرای دیوار بلوکی و سقف پیش ساخته بتنی مسلح و همچنین جدول گذاری
 ۴- بتن ریزی پشت دیوارها و کول ها
 ۵- اجرای شفته آهک و پر سازی اصولی قسمتهای ریزش کرده قنات 

قنات شیر بچه از سالیان دور مورد استفاده مردم و کشاورزان نجف آباد بوده و هنوز هم کاربری های لازم خود را دارد این قنات از قسمت مرکزی شهر عبور کرده و مظهر آن در قسمت شرقی شهر نزدیک سازمان آبفای نجف آباد است.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما