plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۲۵۰۴۲

طالبان: نظام صد درصد اسلامی در افغانستان حاکم خواهد شد

ملاهبت‌الله آخوندزاده رهبر طالبان اعلام کرد که در آینده نزدیک نظام صد درصد اسلامی در افغانستان حاکم خواهد شد.
طالبان: نظام صد درصد اسلامی در افغانستان حاکم خواهد شد
به گزارش ایرنا از طلوع نیوز، هبت‌الله آخوندزاده رهبر طالبان با ایراد سخنرانی در مسجد عیدگاه قندهار گفت: تمامی قانون های که در حکومت‌های گذشته افغانستان تصویب و عملی شده، شرعی نبوده اند و ملغا خواهند شد.

رهبر طالبان همچنین از مردم خواست که از نظام کنونی در افغانستان پشتیبانی و قوانین شرعی را رعایت کنند.

مولوی هبت‌الله آخند زاده ادامه داد: لایحه‌های تمامی وزارت‌خانه های دوره اشرف غنی و کرزی و نیز بیست سال گذشته را خواسته‌ام؛ به عالمان دین واگذار کرده‌ام و از آن بازدید می‌کنیم؛ آن چیزهای که غیر شرعی و به نفع مردم نیستند را حذف می‌کنیم و یک نظام خالص شرعی می‌سازیم.

همزمان با این نماز عید قربان در کابل در روز یکشنبه با حضور ملامحمد حسن آخند، رییس کابینه امارت اسلامی، مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری رییس کابینه اعضای کابینه و شمار دیگر از مقام های غیرنظامی و نظامی امارت اسلامی در مسجد جامع ارگ برگزار شد.

رییس کابینه طالبان با انتقاد از بسته ماندن دارایی های افغانستان از سوی آمریکا؛ از مخالفان امارت اسلامی خواست که با استفاده افز فرمان عفو عمومی به کشور برگردند.

پیش از این رهبر طالبان در یک پیام به مناسبت فرا رسیدن عید قربان از کشورهای دیگر خواسته بود که در امور داخلی افغانستان مداخله نکنند و باید با حکومت کنونی تعامل داشته باشند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما