plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۲۵۰۳۴
در افتتاحیه المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور

وزیر علوم: باید در سبد خانوار خود سبد ورزش نیز بگنجانیم

دانشگاه بدون دانشجو کالبد بدون روح است
وزیر علوم گفت: باید هواسمان باشد به عنوان افراد تحصیل کرده و افرادی که بهترین دوران زندگیمان را صرف کسب علم و دانش می کنیم تلاش کنیم که اقلیم فرهنگی را مطابق میل خودمان رقم بزنیم و در این راه باید در سبد خانوار خود سبد ورزش نیز بگنجانیم.
وزیر علوم: باید در سبد خانوار خود سبد ورزش نیز بگنجانیم
به گزارش ایصال نیوز، محمد علی زلفی گل در مراسم افتتاحیه پانزدهمین المپیاد  فرهنگی ورزشی دانشجویان کشوربه میزبانی دانشگاه تبریز با اشاره به تغییر اقلیم فرهنگی کشور افزود: به واسطه پیشرفت فن آوری اطلاعات، فضای دیجیتال، فضای مجازی و فرهنگ کشورمان و همه دنیا در حال تغییر است و ما باید هواسمان باشد به عنوان افراد تحصیل کرده و افرادی که بهترین دوران زندگیمان را صرف کسب علم و دانش می کنیم تلاش کنیم که اقلیم فرهنگی را مطابق میل خودمان رقم بزنیم و در این راه باید در سبد خانوار خود سبد ورزش نیز بگنجانیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ویروس کویید ۱۹ در ۲ سال گذشته محدودیت هایی برای ما  بوجود آورد عنوان داشت: خدا را شکر با بهبود وضعیت کرونایی کشور  و تعطیلی دانشگاه ها این فرصت مهیا شد که شاهد حضور پر شور و شوق دانشجویان در دانشگاه ها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این ۲ سال تجربه ارزشمندی به ما آموخت و متوجه شدیم که دانشگاه بدون دانشجو کالبد بدون روح است و خداوند بزرگ را هزاران بار شکر می کنیم که امروز اولین رویداد فرهنگی ورزشی را در شهر اولین ها و در شهر تبریز داریم.

زلفی گل با اشاره به اینکه اکثر کرسی های دانشگاهی را دختران ایرانی کسب کرده اند و در خیلی از رقابت های علمی دختران دانشجو پرچم دار و علم دار هستند، اظهار کرد: عزیزانی که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و از دیار و ناموس ما دفاع کردند باعث شدند تا شرایطی بوجود آید تا رقابت هایی که در مقاطع و رشته های مختلف بین آقایان و خانم ها برگزار می شود عادلانه انجام بگیرد.

زلفی گل با بیان اینکه این شرایط عادلانه محور باعث شده تا دختران در رشته های دانشگاهی مورد علاقه خود و حتی ورزش مورد علاقه خود فعالیت داشته باشند، افزود: باید قدر این نعمت ها را بدانیم و در پیشرفت و رشد علمی و ورزشی کشور تلاش کنیم.

زلفی گل تاکید کرد: به عنوان وزیر علوم تحقیقات فناوری اعلام می کنم در برنامه های آموزش عالی باید سبد ورزشی و سبد فرهنگی داشته باشیم تا با این نگاه در این دوره مدیریت آموزش عالی برای فعالیت های فرهنگی و ورزشی ارزش مهمی قائل هستیم چرا که معتقد هستیم یک دانشجو در طول یک هفته حدود 85 ساعت صرف اوقات فراغت خود می کند که باید برای این مدت برنامه داشته باشیم  و بهترین برنامه ورزش است تا شعار عقل سالم در بدن سالم به تحقق بپیوندد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : جمهوری اسلامی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما