plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۰
کد مطلب : ۲۴۵۵۹

موافقت رهبران اروپایی با نامزدی اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز پنجشنبه رسماً به دو کشور اوکراین و مولداوی وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا را اعطا کردند.
موافقت رهبران اروپایی با نامزدی اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا
به گزارش ایصال نیوز، دو کشور اوکراین و مولداوی رسماً در وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا قرار گرفتند.

چارلز میشل، رئیس شورای اروپا روز پنجشنبه گفت سران اتحادیه اروپا نامزدی دو کشور اوکراین و مولداوی برای عضویت در اتحادیه اروپا را پذیرفته‌اند.

نمایندگان پارلمان اروپا روز چهارشنبه با تصویب قطعنامه‌ای خواستار آن شده بودند که سران اتحادیه اروپا در نشست روز پنجشنبه خود با اعطای وضعیت نامزدی به این دو کشور موافقت کنند.

آنها در آن قطعنامه انجام این اقدام را با توجه به حمله روسیه به اوکراین را به منزله «نمایش عزم، آینده‌نگری و رهبری» توصیف کرده بودند.

با وجود این، نمایندگان اروپایی خاطرنشان کرده بودند که هیچ مسیر سریع‌السیری برای عضویت کشورها در اتحادیه اروپا وجود ندارد و پیوستن به این اتحادیه پس از محقق شدن الزامات مربوط به عضویت در این اتحادیه میسر خواهد شد.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

اوکراین از همان ساعات اولیه حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است.

کشورهای غربی در واکنش به اقدام نظامی روسیه تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه اکثر نهادهای مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی مسکو اعلام کرده و از جمله ارتباط چند بانک این کشور با سامانه پیام‌رسان بانکی سوئیفت را قطع کرده‌اند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما