plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۳
کد مطلب : ۲۳۹۹۱

توافق رهبران اروپایی برای ممنوعیت ۹۰ درصدی واردات نفت روسیه

زلنسکی خواستار عزم بیشتر اتحادیه اروپا برای تحریم روسیه شد
رییس شورای اتحادیه اروپا از موافقت رهبران اتحادیه با ممنوعیت گسترده‌تر واردات نفت روسیه خبر داد. کشورهای اروپایی تا پایان سال جاری میلادی ۹۰ درصد واردات نفت از روسیه را متوقف می کنند.
توافق رهبران اروپایی برای ممنوعیت ۹۰ درصدی واردات نفت روسیه
به گزارش ایصال نیوز، «شارل میشل» رییس شورای اتحادیه اروپا بامداد سه شنبه (به وقت ایران) اعلام کرد که رهبران اتحادیه اروپا با اصل بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه موافقت کرده‌اند.

میشل گفت که اتحادیه اروپا تا پایان سال 2022، ۹۰ درصد از واردات نفتی خود را از روسیه کاهش خواهند داد.

وی افزود: اعضای این اتحادیه با ممنوعیت واردات نفت روسیه به میزان ۹۰ درصد تا پایان سال جاری میلادی موافقت کردند و به این ترتیب «بخش عمده‌ای از تامین مالی ماشین جنگی روسیه قطع می‌شود».

از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که اتحادیه اروپا ۹ میلیارد یورو به اوکراین برای رفع نیازهای نقدینگی فوری‌اش اختصاص می‌دهد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع رسمی اعلام کرد که اتحادیه اروپا بزرگترین بانک روسیه را از سیستم نقل و انتقالات بین المللی «سوئیفت» حذف می‌کند.

*زلنسکی خواستار عزم بیشتر اتحادیه اروپا برای تحریم روسیه شد

رئیس جمهور اوکراین دوشنبه شب در آغاز نشست رهبران اروپایی گفته بود: تمام اختلافات در اروپا باید به پایان برسد. اختلافات داخلی تنها به روسیه کمک می‌کند تا فشار بیشتری وارد کند.

زلنسکی که به صورت مجازی در نشست اتحادیه اروپا سخن می‌گفت، تاکید کرد: اکنون زمان جدایی و اختلاف نیست، بلکه ما باید متحد باشیم.

رئیس جمهور اوکراین تأکید کرد، اگرچه او قدردان تلاش‌های انجام شده برای «پیشبرد بسته تحریمی ششم» علیه روسیه است، اما این اتحادیه باید برنامه‌های خود را برای تصویب تحریم‌ها ادامه دهد. چرا روسیه هنوز می‌تواند از فروش نفت خود روزانه یک میلیارد دلار درآمد کسب کند؟

سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا دیروز دوشنبه ۹ خرداد در بروکسل گرد هم آمدند و درباره تجاوز روسیه به اوکراین و تاثیرات جنگ اوکراین بر قیمت انرژی و امنیت غذایی به بحث نشستند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما