plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۲۳۹۴۷

آغاز یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی در روز «راهپیمایی پرچم»

ورود عضو افراطی کنست به مسجدالاقصی
ورود غیرقانونی شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی تحت حمایت شدید پلیس رژیم صهیونیستی آغاز شد.
آغاز یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی در روز «راهپیمایی پرچم»
به گزارش ایصال نیوز، پیش از ظهر امروز یکشنبه، دسته‌هایی از شهرک‌نشینان صهیونیست تحت تدابیر شدید امنیتی پلیس این رژیم و از سمت «باب المغاربه» وارد مسجدالاقصی شدند.

در همین حال نیروهای واکنش سریع رژیم صهیونیستی در صحن‌های مختلف مسجدالاقصی مستقر شده‌اند.

این نیروها با ایجاد درگیری و به زور درهای مصلای «القبلی» را با زنجیر بسته اند تا هم نمازگزاران فلسطینی داخل آن را حبس کنند و هم با محاصره این مصلا مانع از ورود فلسطینی‌های دیگر به داخل مسجدالاقصی شوند.

بر اساس این گزارش، ایتمار بن غفیر عضو افراطی و راستگرای کنست، در میان سرود و آوازخوانی، تحت مراقبت شدید نیروهای اشغالگر وارد مسجد مبارک الاقصی شد.

عضو افراطی و راستگرای کنست در راس گروهی از شهرک نشینان که توسط نیروهای اشغالگر محافظت می شدند، به مسجد الاقصی در قدس اشغالی یورش بردند.

اقدامات نظامیان صهیوینست برای تأمین مسیر یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی از ساعاتی قبل از راهپیمایی پرچم در قدس صورت گرفته است.

پلیس رژیم صهیونیستی تدابیر سختی برای جلوگیری از ورود فلسطینی ‌ها به مسجدالاقصی اتخاذ کرده و فقط به سالمندان و افراد بالای چهل سال اجازه ورود داده است. علیرغم همه این اقدامات، صدها فلسطینی از ساعات اولیه بامداد امروز خود را به داخل مسجدالاقصی رساندند اما تعداد زیادی از آنها اجازه ورود پیدا نکردند و نماز خود را در مقابل درهای ورودی اقامه کردند.

راهپیمایی پرچم صهیونیست ها که هر ساله در چنین روزی برگزار می‌شود، اقدامی تحریک‌آمیز است. شرکت‌کنندگان در راهپیمایی پرچم، به آوازخوانی و رقص با پرچم می‌پردازند و شعارهایی سر می‌دهند که احساسات اعراب و فلسطینیان را جریحه‌دار می‌کند؛ آن‌ها می‌گویند که قدس از آن یهودیان است و فلسطینیان را از این شهر بیرون خواهند کرد.

خبرنگارالعالم در رام الله گزارش داد: راهپیمایی پرچم صهیونیست ها که امروز (یکشنبه) آغاز شده شامل دو راهپیمایی از سوی شهرک نشینان خواهد بود.

گروه های فلسطینی نیز در واکنش به اقدام تحریک آمیز صهیونیست ها فراخوان راهپیمایی در مرکز رام الله داده اند که طی آن فقط پرچم فلسطین برافراشته خواهد شد.

قرار است ساعت ۱۶:۰۰ امروز به وقت محلی (۱۷:۳۰ به وقت ایران) «راهپیمایی پرچم» شهرک‌نشینان صهیونیست آغاز شود؛ موضوعی که ممکن است با توجه به هشدارهای گروه‌های فلسطینی مبنی بر واکنش و پاسخگویی به این اقدام تحریک آمیز صهیونیست ها، اوضاع امنیتی را در اراضی فلسطینی به نفجار بکشاند.

* فراخوان بسیج عمومی و مقابله با اقدامات صهیونیست ها

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) هم زمان با ورود صهیونیست ها به مسجدالاقصی و در آستانه برگزاری راهپیمایی تحریک آمیز موسوم به راهیپمایی پرچم، بسیج عمومی اعلام کرد.

حماس همچنین خواستار محافظت از مسجدالاقصی در برابر اقدامات صهیونیست ها شد.

*بسیج عمومی در سراسر فلسطین

این جنبش در بیانیه ای از فلسطینی ها خواست ضمن اعلام حمایت از مسجدالاقصی، نقشه های اشغالگران برای یهودی کردن آن را ناکام بگذارند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما