plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷
کد مطلب : ۲۳۹۳۹

قهرمانی رئال مادرید با دستان جادویی کورتوا

"رئال مادرید" با پیروزی یک بر صفر درمقابل لیورپول، تا یک رکورد دست نیافتنی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. رئال مادرید چهاردهمین قهرمانی خود در چمپیونزلیگ را مدیون تیبو کورتوا است.
قهرمانی رئال مادرید با دستان جادویی کورتوا
به گزارش ایصال نیوز، بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل 22-2021 بامداد امروز در ورزشگاه استاده فرانس شهر پاریس میان تیم‌های لیورپول انگلیس و رئال مادرید برگزار شد که این بازی در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود رئال مادرید به پایان رسید.

تنها گل این بازی در دقیقه 59 توسط وینیسیوس جونیور با پاسی از فدریکو والورده به ثمر رسید.

در نیمه دوم این رئال مادرید بود که در دقیقه ۵۹ توسط "وینیسیوس" به گل رسید و همین تک‌گل باعث شد تا رئالی‌ها چهاردهمین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورند.

به این ترتیب پرونده لیگ قهرمانان اروپا بسته شد و رئال مادرید با پیروزی یک بر صفر برابر لیورپول در فینال، جام قهرمانی را بالای سر برد.

در این بازی که به دلایل امنیتی (ورود گروه پرشماری از هواداران لیورپول به ورزشگاه بدون بلیت و درگیری هواداران دو تیم بیرون ورزشگاه که پلیس را مجبور به استفاده از گاز اشک‌آور کرد) با نزدیک به 40 دقیقه تأخیر آغاز شد.

لیورپول به شیوه همیشگی خود پرس از بالا و بازی هجومی را در دستور کار قرار داد و در سمت مقابل هم رئال مادرید مطابق معمول چشم به ضدحملات دوخت و در نهایت به وسیله همین تاکتیک هم به گل رسید، وقتی که دفع یک تهدید روی دروازه‌اش که به وسیله محمد صلاح شکل گرفته بود را به یک ضدحمله سرعتی تبدیل کرد.

به این ترتیب رئال مادرید پس از حذف چلسی در مرحله یک چهارم نهایی و منچسترسیتی در نیمه نهایی، سومین نماینده انگلیس را هم در کسب عنوان قهرمانی ناکام گذاشت تا خود برای چهاردهمین بار فاتح مهمترین تورنمنت باشگاهی جهان شود و رکوردش به‌عنوان پرافتخارترین تیم تورنمنت را دست نیافتنی‌تر کند.

لیورپول اما که با انگیزه گرفتن انتقام شکست جنجالی چهار سال پیش خود مقابل همین رئال مادرید در فینال کیف پا به میدان گذاشته بود، باز هم در غلبه بر کهکشانی‌ها ناکام ماند و نتوانست هفتمین قهرمانی خود را کسب کند تا در کنار میلان به طور مشترک دومین تیم پرافتخار رقابت‌ها شود.

رئال مادرید فینال را با گل وینیسیوس برد ولی بدون هیچ تردیدی این عنوان را مدیون تیبو کورتواست.

دروازه بان بلژیکی رئال در یمک شب تاریخی و به یادماندنی 8 مهار موفق داشت و در چند صحنه به شکلی باورنکردنی مانع گلزنی لیورپولی ها شد.

تیبو کورتوا قبل از بازی فینال گفته بود که حالا در جای درست تاریخ قرار دارد. گلر بلژیکی در فینال سال 2014 دروازه بان اتلتیکو در فینال برابر رئال بود و تا دقیقه 93 نیز تیم پیروز میدان بودند ولی در نهایت 4-1 شکست خوردند.

او سال 2018 از چلسی به رئال پیوست و نمی خواست شانس دوم را از دست بدهد و قدر این لحظه بزرگ را می داست.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ورزش سه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما